آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

چگونه از نظر فکری و مغزی انسان قدرتمندی باشیم

مطالب عمومی سری اول

هممون وقتی به آینده فکر می کنیم، تلاش می کنیم تا واسه اهداف کوتاه مدت و دراز مدت خود برنامه ریزی کنیم.
همه تلاشمون اینه که آینده ای روشن تر و موفق تر واسه خود ترسیم کنیم.
اما بزرگ ترین ایرادی که این وسط ایجاد میشه، اینه که همه به هدف و نقشه راه اون فکر می کنیم اما واسه تقویت مغز خود هیچ کاری انجام نمی دیم.

پس، پیشنهاد می کنیم واسه تحقق اهداف خود، یه قدم عقب برید. یه نگاه کلی به وضعیت الان خود و افکارتون بکنین. بعد، اولین قدم رو هم جهت با قوی کردن مغز و ذهن خود وردارین.

واسه تقویت قدرت روحی خود از شما دعوت می کنیم تا راهکارهای زیر رو بخونین.

وقتی که مضطرب هستین، قدرت ذهنی شما واسه خطر کردن خیلی کم می شه.

۱- واسه احساسات خود برچسب تعریف کنین

اسم گذاشتن روی احساسات از شدت اونا کم می کنه.

پس، وقتی احساس غم، عصبانیت، اضطراب یا ترس دارین، اونا رو به درستی بشناسین و براشون نام مشخص کنین.

هم اینکه، به احساساتی که می تونن روی تصمیم‌گیریاتون تاثیر منفی داشته باشن هم توجه خاص داشته باشین. وقتی که مضطرب هستین، قدرت ذهنی شما واسه خطر کردن خیلی کم می شه.
وقتی هیجان‌زده هستین، ممکنه کارای زیادی رو بدون فکر و منطق انجام بدین.

با افزایش سطح آگاهی خود در مورد احساسات، می تونین احتمال تصمیم گیریای احساسی و بی منطق رو تا حد زیادی کم کنین.

۲- ساخت روشای سالم واسه کنار اومدن با احساسات منفی

اسم گذاشتن واسه احساسات فقط بخشی از مقابله ایه که واسه قوی بودن باید انجام بدین. پس از مرحله اول، لازمه مهارتای لازم واسه تنظیم و سازمان دهی احساسات خود رو بیاموزید.

وقتی که عصبی و مضطرب هستین به خوردن غذا و خوراکی رو میارید؟ وقتی عصبانی هستین بهتر می دونین تا با دوستای خود بیرون برید؟ هنگام مضطرب بودن در خونه می مونید؟ شاید با انجام این فعالیتا واسه کوتاه مدت و به صورت موقتی، مرهمی واسه دردهایتان بسازین، اما در دراز مدت این کارا به بدتر شدن شرایط و شرایط شما منجر می شن.

بدنبال یادگیری مهارتایی باشین که واسه اهداف بلندمدت به درد بخور هستن. راهکارهایی که در کنار تنظیم و کنترل احساسات شما، منتهی به آسیب دیدن سلامتی، روابط و فعالیت هاتون در دراز مدت نشه. این رو یادتون باشه که راهکارهایی که واسه بقیه به درد بخور واقع شده، حتما واسه شما مناسب نیس.
پس، به دنبال راهی باشین که واسه احساسات شما به درد بخور هستن.

مهارتای جورواجور رو آزمایش کنین تا گزینه مناسب خودتون رو پیدا کنین. نفس عمیق کشیدن، ورزش کردن، مدیتیشن، مطالعه کردن، رنگ‌آمیزی و گذروندن وقت در طبیعت، اینا مواردی هستن که شاید واسه کسب آرامش و کنترل احساسات به درد بخور واقع شن.

روش حرف زدنای داخلی با خودتون رو تغییر بدین

۳- الگوهای فکری ناسالم رو شناسایی کرده و اونا رو از زندگی خود خط بزنین

روش فکر کردن شما  روی احساسات و رفتارتون تاثیر مستقیم داره.
وقتی در دل فکر می کنین که «من نمی تونم این شرایط رو تحمل کنم» یا «من خیلی احمقم»، شک نکنین که در حال محروم کردن خود از قدرتای ذهنی و مغزی هستین.

به تفکرات خود توجه خاصی داشته باشین. باید مراقب بعضی از الگوها و گرایشات فکری خود باشین. خیلی از ما تو ذهن خود تفکرات منفی و مسمومی داریم که مانع از پیشرفتمون می شن.
این تفکرات داخلی می تونن شما رو راضی کنن که شما توان کنترل زندگی خود رو ندارین.

یکی دیگر از مطالب سایت :   آیا می دانستید در گذشته نوشیدنی های انرژی زا حاوی مواد رادیو اکتیو بودند؟

به فکرا غیرضروری، منفی و بی ارزش با مسایل مهم و کاربردی جواب بدین. یعنی مثلا به جای گفتن اینکه: «من در این کار گند میزنم» به خودتون یادآوری کنین که: «این بهترین فرصت من واسه خوش درخشیدنه و باید بهترین خودمو نشون دهم.»

روش حرف زدنای داخلی با خودتون رو تغییر بدین و همیشه در حال ساخت بهترینا باشین.

۴- فعالیتای مثبت انجام بدین

بهترین روش واسه آموزش ذهن واسه داشتن تفکرات متفاوت اینه که رفتار خود رو تغییر بدین. مسئولیتای سخت بردوش بگیرین و همه تلاشتون رو بکنین که اونو به انجام برسونین، حتی وقتی تصور می کنین توانش رو ندارین. با این تمرینات، خودتون رو قوی می کنین. با تمرینِ سختی می تونین شخصیت سفت تر و قدرتمندتری واسه خود بسازین.

واسه این منظور می تونین عادات روزانه سالمی واسه خود تعریف کنین. تشکر کردن و شکرگزار بودن رو تمرین کنین، ورزش کنین، خوب و باکیفیت بخوابین و رژیم غذایی سالمی واسه خود مشخص کنین تا علاوه بر سلامت بدن، به تقویت ذهن و مغز شمام کمک کنه.

بدنبال آشنایی و دوستی با کسایی باشین که شما رو واسه انجام کارای مثبت تشویق می کنن. محیطی بسازین که از کارای مثبت و پر از موفقیت شما پشتیبانی می کنه.

با تمرین سختی می تونین شخصیت سفت تر و قدرتمندتری واسه خود بسازین.

۵- عادتای بدی که موجب تخریب ماهیچه های مغزی می شن رو ترک کنین

هیچ کدوم از عادات مثبت موثر نیستن اگه بازم به انجام کارای غلط و عادتای اشتباه خود ادامه بدین. این کار مثل اینه که شما روی تردمیل و در حال دویدن و عرق ریختن، دونات بخورین!

بدنبال پیدا کردن عادات اشتباهی باشین که قدرت ذهنی شما رو زیر سوال می برن. به جای اینکه حسرت موفقیتای بقیه رو بخورین و فکر کنین که شما توان رسیدن به جایگاه های بالا رو ندارین، بلند شید. کمر همت به کشتن فکرا منفی ببندین. روی تواناییا و استعدادهای خود تمرکز کنین و ببینین در چه بخش ای موفق تر هستین، بعد براساس اون واسه موفقیت بیشتر خود برنامه ریزی و تلاش کنین.

وقتی شما بتونین عادتای منفی خود رو پیدا کنین، میتونین انرژی ای که صرف انجامشون می شه رو به کارای به درد بخور و مهم اختصاص بدین. از دویدن روی یه چرخه تکراری و الکی دست بکشین.

 

خودِ قدرتمندتان باشین

 

همون‌طور که واسه قوی شدن از نظر جسمی لازمه تمرینات درست انجام بدین و در این راه تکرار به خرج بدین، واسه ساختن یه ذهن قوی و پرقدرت هم باید تمرین و تلاش کنین. سختی راه رو قبول کنین و با همت به تقویت ماهیچه های مغزی خود بپردازید. نتیجه این تمرینات، تزریق شادی و موفقیت در زندگی و تحقق اهداف بلندمدته.