آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

هفت نکته ظریف که از احساس تنهایی در شما پرده برمی دارد

مطالب عمومی سری اول

هممون بعضی وقتا احساس تنهایی می کنیم.

کارشناسان فکر می کنن این احساس تنهایی واقعا تا وقتی که در فکر چاره ای واسه اون باشیم مسأله بدی نیس.
آدمایی که احساس تنهایی می کنن بعضی وقتا ارتباطات زیادی در جامعه و شبکه های اجتماعی دارن اما بازم احساس تنهایی و نبود رابطه با بقیه در اونا هست.
تنهایی واقعا یه جور سازگاری تکاملیه که باید انگیزه ای واسه برگشت به رابطه با جامعه باشه؛ موقعیتی که در اون احساس شادی و امنیت بیشتری می کنیم.
اگه اینجور ویژگیایی رو در خود می بینین که معمولا مشخصه افراد تنها هستن، ممکنه دلیلی سفت بر تنهایی شما باشه.

۱- نداشتن خواب مناسب

طبق تحقیق انجام شده در آکادمی طب خواب در امریکا، تنهایی باعث مشکل در خواب می شه و امکان یه خواب شبونه راحت رو نابود می کنه.
در تحقیقی که روی چرخه خواب ۹۵ شخص انجام شد معلوم شد هر چی افراد تنهاتر باشن، اندازه بیدار شدن اونا در میونه خواب بیشتره.

۲- اعتیاد به شبکه های اجتماعی

طبق تحقیقات انجام شده هر آمریکایی به صورت میانگین کمی بیشتر از ۴ ساعت تو یه ماه رو صرف کار با شبکه های اجتماعی می کنه.
اما بعضی افراد همین زمان رو تو یه هفته یا حتی یه روز صرف این کار می کنن؛ مسأله ای که نشونه خوبی نیس.

واسه بعضی افراد فعالیت در شبکه های اجتماعی به روشی واسه رابطه با بقیه تبدیل می شه و این کار می تونه به طور موقت در اونا احساس خوشحالی بسازه.

پژوهشا نشون داد داشتن دوستان فراوون در شبکه های اجتماعی مثل توییتر یا فیس بوک نمی تونه احساس تنهایی رو نابود کنه و عوضش، این مشکل رو شدید شدن می کنه.

۳- تشنگی سیر نشدنی واسه خرید

در تحقیقی که طی ۶ سال و روی ۲۵۰۰ نفر انجام شد معلوم شد رابطه جالبی میان خرید کردن و احساس تنهایی هست.
افراد فقط واسه پر کردن فضای خالی زندگی خود بیشتر میل شدیدی به ثروت اندوزی و دقیق شدن و فوکوس کردن بر مسائل مادی دارن. کسایی که از رابطه اجتماعی بهره مند نیستن بیشتر در مطالبات مادی گرایانه دچار زیاده روی می شن تا اون شادی گمشده زندگی خود رو پیدا کنن و این کار به طور موقت روحیه اونا رو بهتر کنه.

یکی دیگر از مطالب سایت :   ۱۰ نمونه از عجیب ترین کفش های پاشنه بلند زنانه که شما را متعجب می کنند
۴- میل شدید به حموم داغ و دراز مدت

چه احساسی نسبت به یه حموم بخار گرفته یا فنجون قهوه ای که از اون بخار بلند می شه دارین؟ اگه احساس باحالی به شما میدن ممکنه فرد تنهایی باشین. جون برگ روانشناس امریکایی عقیده داره هر چی فردی تنها تر باشه، تعداد دفعات استحمام اون بیشتر، آب مورد استفاده اون داغ تر و زمان استحمام طولانی تر میشه. برگ با تحقیق روی ۵۱ دانشجو و اندازه تنهایی و عادات روزانه اونا دریافت که سرمای جسمی با احساس سردی اجتماعی ربط داره.

۵- احساس خستگی

در سال ۲۰۱۱ پژوهشی روی ۱۰۰ نفر در امریکا انجام شد و الگوهای خواب اونا بررسی شد.
در این تحقیق که تمرکز اصلی اون روی احساس تنهایی و نگرانی بود معلوم شد کسایی که از احساس تنهایی رنج می برن خوابی بی نظم و چند پاره دارن.

۶- ابتلای زیاد به بیماریا

تنهایی فیزیکی رو با خیلی از بیماریای جسمی جور واجور در رابطه می دونن، اما یکی از مهم ترین اونا ضعیف تر بودن سیستم ایمنی افراد فقط در مقایسه با کسانیه که از خوشحالی اجتماعی بالایی بهره مند هستن. این مسأله به خطرات ویروسی منجر می شه.

 

۷- افزایش یهویی وزن

 

تنهایی و تنهایی اجتماعی نه فقط احتمال دچار شدن به مشکلات روانی رو زیاد می کنه بلکه می تونه باعث زیاد شدن وزن شه.
افراد تنها تمایل دارن فضای خالی زندگی خود رو با خوردن غذاهای مورد علاقه شون پر کنن. میل شدید به موندن در تختخواب و زیاده روی در به کار گیری شبکه های اجتماعی از عوامل اصلی زیاد شدن وزن هستن.