آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

بالاخره، راز دستمزد پوشش سقف سوله آشکار شد

برگزیده

 

گروهی از سازه های فضایی پیچیده هستند که به دلایل عملکردی با برخی محدودیت ها در اجرای توده های سازه ای بزرگ،به صورت تکرار یک فرم سازه ای فضاکار که بعضا خیلی پیچیده هم نیست طراحی می گردند.نکته ی پیچیده در طراحی چنین سازه هایی پیش بینی چگونگی اتصال هر دو قطعه ای است که باید در کنار هم بنشینند.تکرار این فرم ها می توانند هم در یک طول اتفاق بیافتد و هم حول یک مرکز سازه فضاکار به وجود آید. در بررسی که میان نمونه های اجرا شده از فرم های آزاد سازه های فضایی به عمل آمد،به نظر می رسد که علاقه ی معماران در این نمونه ها آن است که حتی الامکان از محدودیت هایی چون نظم و تقارن خارج شوند .بنابراین نمونه های قابل توجهی از سازه های فضاکار با فرم های نامنظم وجود دارد.از آن جا که در این سازه ها نظم هماهنگی دیده نمی شود،شکل های بسیار متنوعی به خود می گیرند.بعضی از این فرم ها در واقع شکلی منظم بوده اند که قسمتی از آن بریده شده یا تغییری در جهت مخالف نظم سازه در آن به وجودآمده است. اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پوشش سقف سوله لطفا از صفحه ما بخواهید. هزینه سازه فضاکار به تنهایی می تواند یک پروژه احداث سقف را توجیه پذیر نماید و حتی در مواردی که کارفرما نیاز به سرعت بیشتر در پیشرفت پروژه بهره برداری دارد به طور چشمگیر و فزاینده ای پروسه ساخت و ساز را تسریع نموده و در نتیجه سبب کاهش زمان ساخت و ساز و صرفه جویی در زمان و به تبع آن کاهش هزینه های جاری و سربار پروژه شود.

بالاخره، راز سازه های فضاکار آشکار شد

توانایی شرکت های بزرگ سازه ای امروزه به حدی افزایش یافته است که کمتر می توان فرم های مشابه و تکراری در موارد ساخته شده را مشاهده نمود.از سوی دیگر درک انتقال نیروها در چنین سیستم های سازه ای نیاز به عمیق شدن مهندسان در همان نمونه های موجود دارد.بنابراین به نظر می رسد نیکوست که بانکی جامع از اطلاعات مدون تصویری و فنی چنین تجربیاتی برای استفاده ی معماران و مهندسین عمران جمع آوری شود و حتی نمونه های کوچکی از آن به صورت آزمایشگاهی در دانشگاه و مراکز تحقیقاتی ساخته و مورد بررسی قرار گیرد. در چنین فرم هایی انتقال بار به صورت غیریکنواخت خطی افزاینده در طول سازه اتفاق می افتد و بخشی از نیرو نیز به شکل نیروی محوری در آن انتقال می یابد. در بعضی سازه های فضاکار به منظور تامین ارتفاع بیشتر در بدنه ی خارجی یا توسعه فضای قابل استفاده در زیر آن و یا بی نیازی از به کارگیری دیگر اجزای سازه ای غیرفضایی،بخش هایی از سازه را برهم تکیه می دهند.این گونه اتکا موجب می شود تا پایداری این سازه ها در برابر نیروهای قائم و جانبی بالا رفته و گاه مقاومت آن ها در جهات متقابل نیز به طور یکسانی افزایش یابد.

پوشش سقف های شیبدار

از آنجایی که شرکت نوین سوله در همه شهر های ایران پروژه ساخت سوله دارد ، تمام تلاش خود را میکند که از شما علاقه مندان به این فن ( استخدام نصاب سوله و استخدام مونتاژکار سوله ) در شهر خود شما استفاده گردد، اما ممکن است که به عنوان ماموریت به شهرهای دیگر و شهر های مجاور خود نیز فرستاده شوید. هزینه سازه فضاکار به دلیل آن که کم بوده و نیز سرعت ساخت و اجرای آن نیز بالاست، مورد توجه و علاقه شدید مدیران پروژه صنعت ساختمان است. این شرکت مفتخر است که به عنوان پیشرو در صنعت ساختمانی استان کرمان با انجام پروژه های طرح وساخت انبوه سازی با بهره گرفتن از سیستم های نوین ساختمانی مانند ” پیش کشیده ” ” پس کشیده ” ” وافل ” ” یوبوت ” و ” فضاکار ” ارائه خدمت نموده است . به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمانهای فضایی همواره در شناخت جهان نقش بسیاری دارند و تقریباً هر کشوری برای توسعه صنعت فضایی خود سازمانی اختصاص داده است. در واقع فرم های کروی یا یک سازه ی کروی کامل اند و یا بخش بزرگی از سازه ی کروی را به خود اختصاص می دهند . هرچند فرآیند طراحی و اجرای سازه های فضایی با افزایش تنوع در فرم ،مشکل تر می شود اما از آنجا که نتایج حاصل از به کارگیری این سازه ها معمولا در حد قابل قبولی مورد تایید کاربران و ساکنین این فضاها بوده است،بهره برداری از آن ها مطلوب مهندسان معمار ،عمران می باشد و کاربردشان روز به روز در حال گسترش است.

اما با امکانات شبیه سازی رایانه ای و توانایی آلیاژهای مورد استفاده امروزه می توان فرم های غیرمسطح و با بدنه های منحنی و در عین حال منظم برای سازه های فضاکار طراحی نمود.این فرم ها را در سه گروه قوسی،گنبدی و کروی تقسیم می کنند. بسیاری از چنین محصولات معماری-سازه ای،نتیجه ی آگاهی مهندسین معماری و عمران بر قابلیت های سازه های فضایی و توانایی درک رفتار سازه ای آن ها در انتقال نیروها بوده است. بی شک معماران امروزی برای نیل به ایده های شکلی نوین در طراحی خود می بایست تسلط کافی را بر مفاهیم انتقال نیروها در چنین سازه هایی داشته باشند. ایده های خلاق معماران در طراحی سازه های فضاکار تنها به شکل های واحد و یا منظم بسنده نکرده و همان گونه که در قسمت 4-2 مشاهده شد،به تغییراتی در فرم های متداول دست زده است. این سازه بیشتر برای پوشش سطوح مستطیلی دالان مانند استفاده شده و بعضاً فاقد ستون می باشد و روی لبه های چلیک که به تکیه گاه متصل است قرار می گیرند. به نوعی پوشش تایل شبیه سفال است که بسیار سبک تر از سفال بوده اما می تواند زیبایی و اصالتی را که می خواهید روی سقف خود داشته باشید برایتان به ارمغان بیاورد.

یکی دیگر از مطالب سایت :   آموزش تئوری موسیقی مبتدی، آنلاین و تصویری

سازه فضاکار تاشو

روف تایل بتنی به طور عمده برای جلوگیری از باران طراحی شده و به طور سنتی ساخته می شود و چون پوشش سقف ها، محافظ اصلی ساختمان و سازه ها محسوب می شوند و در فصول مختلف چه در گرما و سرما و چه در معرض و باد و طوفان قرار می گیرند، باید از مواد مقاوم ساخته شوند. سازه فضاکار، به مجموعه سازههای مشابهی اطلاق میشود که شامل شبکهها، طاق ها، برج ها، شبکههای کابلی، سیستمهای پوستهای و غشایی، سازههای تا شونده و ترکیبات کش بستی میشود. از سوی دیگر اگر ابعاد سوله بدون توجه به ضوابط و استاندارد ها، طول، عرض و ارتفاع بطور بی رویه بزرگتر از حد نیاز درنظر گرفته شوند ساخت پروژه و غیر اقتصادی و پرهزینه خواهد بود. هزینه سازه های فضاکار به دلیل وزن سبک آن نیاز به ستون و فونداسیون سبک تر نسبت به سایر سقف ها دارد و از همین روی قیمت تمام شده پروژه سقف اسپیس فریم پایین تر از نمونه های مشابه آن است. اگر سقف شما دو شیب دارد، به دلیل بادهای شدیدی که در خانه می وزد، خرپاها تمام شده، سپس جوش داده شده و به ریل های ایستاده روی خرپا ثابت می شوند. از فرم های تخت و غیر شیب دار به منظور پوشانیدن سقف های بزرگ استفاده می شود که مزیت این سقف ها حذف عضو “تیرچه” و باربری یکنواخت سقف است.این فرم ها می توانند مستقیما بارخود را بر ستون وارد کنند که در این صورت نیازی به طراحی تیرهای ساختمانی نخواهد بود.همچنین طراحان می توانند آن گونه پیش بینی نمایند که بارهای این سقف ها به تیرها وارد شود.

ساخت سوله های سازه های فلزی هستند که بدون ستون میانی پوشش سقف شیبدار ساخته می شوند. این پوششهای فلزی عمر و دوام بالایی دارند و نسبت به شرایط آبوهوایی مختلف مقاوم هستند. در خارجی ترین قسمت ورقه های شینگل لعاب مخصوصی استفاده شده است که این لعاب مانع از نفوذ رطوبت به سایر قسمت های ورقه می شود با توجه به این موضوع عمر ورقه بسیار طولانی خواهد شد. بلکه کارگاه ها هم بسیار حساس هستند؛ چرا که در مراکز صنعتی مانند کارگاه، وجود نور کافی روی عملکرد کارکنان تاثیر می گذارد؛ اگر نور کم باشد یا نور به اندازی کافی نباشد، می توانید به خوبی کار کنید؛ محصولات را تولید کنید و خدمات ارائه دهید؛ به همین دلیل چراغ های امروزه وجود دارند تحت عنوان چراغ کارگاهی چراغ کارگاه اندازه و وسعتش و همین طور میزان تابش نورش با یک چراغ خانه تفاوت دارد چرا که نیازهای کارگاه با خانه و یا جاهای معمولی که از تجهیزات نورپردازی و روشنایی استفاده می کنند و با همدیگر متفاوت است؛ اگر شما دارای یک کارگاه هستید و یا به یک چراغ کارگاهی برای مغازه و یا هر جای دیگری نیاز دارید؛ می خواهید تهیه کنید این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین آنها را برای خودتان داشته باشید.

شینگل جزء آن دسته از پوشش های بام مجلل و شیک محسوب میشود.این محصول با دارا بودن وزن کم نسبت به سایر پوشش های بام و تنوع در طرح و رنگ توانسته تمام خواسته های مشتریان خود را برآورده سازد.به طور کلی شینگل پوششی برای سقف شیبدار میباشد که از جنس قیر فرآوووری شده تهیه و تولید میشود؛افزون بر دوام و ماندگاری بالا،انعطافپذیری بالا،به منظور بافت سازگار و هماهنگی که ایجاد شده در برابر طوفان ،باد،نفوذآب به داخل مقاومت بسیاز بالایی دارد. با پوشش انواع مصالح پوشش سقف. فرم های قوسی به دلیل تبدیل نیروهای قائم به نیروهای داخلی فشاری در سازه،از دیرباز در بیشتر شیوه های ساخت و ساز متداول بوده اند که انواع طاق ها در معماری سنتی از آن قبیل می باشند. نظام سازه ای بیشتر ساختمان های موجود در جوامع حرفه ای امروزی از الگوی واحدی پیروی می کند که تقریبا همه مهندسین ساختمان با آن آشنایی دارند. تمامی ویژگی هایی که برای سازه های قوسی ذکر شد در فرم های گنبدی نیز وجود دارد،تقریبا تنها تفاوتی که در این میان موجود است آن است که در قوس ها تقارن محوری شکل می گیرد در حالی که در فرم های گنبدی تقارن مرکزی به وجود می آید و به جای آن که کلیه ی بارهای قائم در دو تکیه گاه خطی وارد شود،در یک سطح مدور توزیع می گردد.