آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

معرفی بهترین لوله کاروگیت دست دوم + { قیمت به روز 1401}

برگزیده

هر نوع اتصال با الزامات خاص نصب ، اندازه لوله و نوع سیستم ثقلی سازگار لوله کاروگیت دست دوم است. اتصال مکانیکی لوله های کاروگیت یکی از روش های متصل کردن لوله است. برای بلند کردن لوله های با طول کم تر از 6 متر، نیاز به توزیع کننده نیرو نیست. این لوله ها طول عمر بالایی دارند .می توانند برای مدت طولانی فشار زیر خاک را تحمل کنند. استفاده ازلوله دوجداره پلی اتیلنیدر دنیای امروز به دلیل مقاومت بالای ناشی از فاصله جدار بالایی و پایینی دیواره لوله و قیمت بسیار پایین نسبت به سایز و مقاومت قابل تحمل آن و همچنین عمر بسیار طولانی ناشی از جنس پلی اتیلن در حال گسترش و کارخانه های تولید این نوع لوله رو به افزایش است. در حال حاضر، لوله های پلی اتیلنی به خوبی توانسته اند جایگزین لوله های قدیمی شوند.لوله های کاروگیت به جهت نوع طراحی و میزان استفاده از مواد پلی اتیلن در مقایسه با قیمت از قیمت مناسبتری نسبت به لوله های پلی اتیلن برخوردار میباشند .در مورد قیمت لوله کاروگیت میتوان گفت که قیمت لوله کاروگیت در مقایسه با انواع مشابه بسیار مناسبتر و مرقوم به صرفه است بر خلاف نظر عامه لوله های کاروگیت چون ظاهر زمختی دارند بالطبع از قیمت بالاتری برخوردارند .اما در واقع اینطور نیست .لوله کاروگیت در موارد مختلفی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. ᠎

 

اطلاعات دقیق در مورد مقاومت شیمیایی پلی اتیلن و سایر مواد ترموپلاستیک در استاندارد ISO / TR 10358 آمده است. لولههای کاروگیت از مقاومت بالایی دربرابر خوردگی برخوردار هستند. ۱-لوله های پلی اتیلن تک جداره (تحت فشار) : این نوع لوله پلی اتیلن ، دارای تحمل فشار داخلی بالایی هستند و در مصارف انتقال آب ، فاضلاب ، گاز و زهکشی در زمینه کشاورزی، محافظت از کابل های برق و مخابرات و..کاربرد دارند. در مقایسه با سایر انواع لولههای پلاستیکی، مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. از نظر فیزیکی و ظاهری مشخصات فنی و کیفیت لوله های دوجداره کاروگیت باید با استاندارد DIN16961-2 که مخصوص کنترل ابعاد و استحکام مقاومت حلقوی لوله می باشد به دقت بررسی شود. نصب لوله های پلی اتیلنی کاروگیت، باید زیر نظر متخصص ها انجام شود. لوله کاروگیت، مزایا و ویژگی های خاصی را برای خطوط لوله کشی فاضلابی شهرها و روستاها فراهم می سازد. خطوط تولید لوله کاروگیت شرکت ناب زیست با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و طراحی خلاقانه فرآیندهای شکل دهی پلی اتیلن و پلی پروپیلن، امکان ساخت مخازن آب آشامیدنی را فراهم می کنند. این ساختار موجب افزایش دوام و استحکام لوله های دوجداره پلی اتیلنی می شود.

لوله کاروگیت به نوعی از لوله های پلی اتیلنی گفته می شود که ساختار آن به صورت دوجداره ساخته شده است و در مقایسه با لوله های پلی اتیلن تک جداره، مقاومت بالاتری دارد. مرحله بارگیری لوله های کاروگیت، به کمک ابزار جرثقیل انجام می شود. برای بارگیری لوله ها در ابعاد بزرگ تر از 6 متر، از تیر های توزیع کننده نیرو استفاده می شود. جداره های داخلی لوله کاروگیت حتما باید پاکیزه باشد و به هیچ وجه نباید شیار و تاول و سوراخ و یا هر گونه مشکل دیگری بر روی آن وجود داشته باشد. در خرید لوله دوجداره کاروگیت به نتایج آزمایش دقت نمائید و تولید کننده حتما به آزمایشگاه لوله دوجداره کاروگیت مجهز باشد و محصولات حتما باید داراری نشان استاندارد باشند. در ایران لوله کاروگیت حتما باید 31.5 کیلو نیوتن بر متر مربع مقاومت مکانیکی داشته باشد. خطوط اصلی فاضلاب از لوله های پلی اتیلن دوجداره با قطر بالا تشکیل شده است و انشعابات آن دارای قطر کوچک تری هستند. برای فاضلاب شهری از سایزهای ۳۱۵، ۴۰۰ و ۵۰۰ استفاده میکنند.سایزهای ۶۰۰ و ۷۰۰ برای استفاده در فاضلاب شهری و روستایی و ۸۰۰ و ۹۰۰ برای استفاده در فاضلاب صنعتی و مسیر پل ها کاربرد دارند.

 

نوع دیگر کاربرد اتصالات کاروگیت اتصال لوله های کاروگیت با کوپلر و یا زانویی به منهول های پلی اتیلن پیش ساخته می باشد. ۲- ساکت و واشر دراین نوع اتصال در هر یک از انتهای لوله ها مادگی وجودداشته وپس ازقراردادن واشر در آخرین برآمدگی, لوله ی بعدی را داخل قسمت ساکت لوله ی اول می نمایند از عمده خصوصیات این نوع اتصال به سرعت بالا در نصب می توان اشاره نمود. ۱-لوله ی کاروگیت : در این نوع لوله ها مواد پلی اتیلنی به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شوند . مواد پلی اتیلنی به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شوند که در تولید لوله های کاروگیت بکار میروند ولی در مدل اسپیرال این کار با استفاده از دستگاه اکسترود انجام می شود و پس از خنک سازی به شکل مارپیچ درمی آید و سپس این مارپیچ ها به هم چسبیده و سپس قسمت زرد رنگ اضافه می شود. استانداردهای لوله کاروگیت جهانی نظارت بر نحوه و فرآیند تولید لوله کاروگیت ، مقاومت مکانیکی بین ۱۶تا ۳۱.۵ کیلو نیوتن بر متر مربع را در این لوله ها تایید می کند.

یکی دیگر از مطالب سایت :   آموزش ۱۰ نکته ساده و مهم برای بالا بردن چشمگیر عمر باتری شارژی

 

مقاومت مکانیکی حلقوی یا فشار کاری در این نوع لوله ها، ۱۶ و ۳۱.۵ می باشد. استفاده ی گسترده ای که از این نوع لوله ها در صنایع بعضا حساس سبب درنظر گرفتن استانداردهای مخصوصی برای تولید محصول باکیفیت شده است. به دلیل وزن کم ، لوله های پلی اتیلنی نیازی به تجهیزات سنگین برای بارگیری لوله ها در محل ساخت و همچنین تخلیه در محل پروژه ندارند. بعد از مرحله بسته بندی لوله، نوبت بارگیری لوله های کاروگیت است. در هر تریلی بسته به قطر لوله و وزن لوله، می توان تعداد شاخه های مشخصی را بارگیری نمود. در سایز های کوچک مثل ۱۱۰ ، ۱۲۵ ، ۱۶۰ ، ۲۰۰ ،۲۵۰ بصورت تزریقی یکپارچه تولید شده و آماده ی عرضه می باشد و اتصالات سایزهای بزرگ از سایز ۳۱۵ تا ۲۰۰۰ میلیمتر با هر زاویه ایی و هر اندازه قابل تولید بصورت دست ساز توسط تکنسین های آموزش دیده و با تجربه ی لوله آنلاین می باشد. استفاده از کوپلر میانی به هنگام هر برش لوله کاروگیت ضرورت می یابد. تا اینکه لوله ها به شکل های امروزی رسیدند و در آینده امکان این را پیدا کرده اند که بیشتر با دانش روز هماهنگ شوند و حتی امکان نصب لیزر برروی آن ها هم فراهم شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از صفحات داخلی این وب سایت بازدید نموده و پروژه های اجرا شده این شرکت را رویت فرمائید. بر طبق آمار منتشر شده در مقالات علمی معتبر دنیا میزان آسیب پذیری لوله های دو جداره پلی اتیلنی با دیواره ساختمند در پروژه های آب و فاضلاب و مهندسی بسیار کمتر از لوله های سفت و سخت (بتنی، رسی و جی آرپی) است. دریافت مشاوره جهت طراحی و خرید و اجرای سیستم های تصفیه آب و فاضلاب با مشاوران و کارشناسان ارشد شرکت پایپ گستر رایگان بوده وکاملا دیدگاه های متفاوتی جهت تصمیم گیری در ذهن شما ایجاد خواهد کرد. بتن مسلح برای قرن ها یک ماده رایج برای تولید لوله در سیستم های انتقال آب بوده است. این محلول در یک سیستم زیرزمینی لوله سوراخ دار جمع آوری شده و به حوضچه منتقل می شود. لوله های کاروگیت، دارای اندازه بزرگی هستند. یکی از مهم ترین نکته ها در روش حمل و نصب لوله کاروگیت، رعایت ترتیب مرحله های انجام کار است. به طور معمول، لوله نوع C با دیوارهای چین دار داخلی و بیرونی در قطرهای کوچکتر با اتصالات جداگانه و فوری و بدون واشر موجود هستند. از سوی دیگر، مسئول تعیین معیارهایی است که در لایه بیرونی اعمال می شود.

 

پوشش کافی از خاک باید بر روی لوله کاروگیت ایجاد شود تا بتوان لوله کاروگیت را در برابر تنشهای خارجی محافظت نموده و تنشی که به لوله کاروگیت پس از پرکردن خاک بر روی آن وارد میشود کمتر از تنشهای طرح قابل قبول آن باشد . این لوله ها از نظر تحمل فشار خارجی در سه بخش فشاری ۱۶ -۳۱٫۵ -۶۴ کیلونیوتن تولید می شوند. در این مرحله پلیمر ذوب شده وارد دستگاه قالب گیری شده و در خروجی به شکل لوله در می آید و سطح خارجی آن توسط دستگاه مخصوص و اعمال خلاء کاروگیت می گردد در حالیکه سطح داخلی صاف و صیقلی می باشد . در بسیاری از موارد دیده شده است که کارشناسان فروش لوله کاروگیت به حمل این محصول توجهی نمی کنند و در نتیجه بسیاری از شکایات و نارضایتی های مشتریان پدید می آید. لوله های کاروگیت فاضلابی از پلی اتیلن با گرید pe80 ساخته می شود. خود بتن برای مدت طولانی تری به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است (در واقع چند هزار سال است که از بتن در موارد مختلف استفاده می گردد.) لوله بتنی مسلح یک محصول بسیار پایدار با طول عمر ثابت بیش از 100 سال است. کارخانه ناب زیست تولید کننده لوله کاروگیت در شهر قزوین در کنار بزرگانی همچون سعادت توان ، نشاگستر ، گازلوله ، قدر اتصال ، قدیر لوله در شهرهای مختلف همچون ساوه ، قم ، گرمسار ، مشهد و شیراز می باشد که با داشتن 8 خط تولید شبانه روزی و با کارفرینی به تعداد افراد 69 نفر مستقیم و 120 نفر غیر مستقیم در عرصه تولید ملی بسیار موفق عمل نموده است.