آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

خطرات مرتبط با موی گربهچه غذاهایی میتوانیم به گربه ها دهیم؟

عمومی

 

اینکه تصمیم بگیریم گربه ای را به خانه بیاوریم و از او مراقبت کنیم، تصمیمی قشنگی است و مزایای زیادی از لحاظ سلامتی جسمی و روانی از جمله درمان افسردگی برای انسان به همراه دارد. اما این نکته غیر قال انکار است که نگهداری از گربه آنقدرها هم که به نظر میرسد آسان نیست و نکاتی به همراه دارد که لازم است آنها را یاد بگیرید. یکی از این نکات، توجه به غذای گربه است. مخصوصا کسانی که تصمیم به خرید بچه گربه میگیرند، باید قبل از آوردن بچه گربه، دانش کافی در مورد غداهای مجاز و غیر مجاز برای گربه ها را بدست آورند. با ما همراه باشید تا در این مورد، بیشتر بدانید.

چه غذاهایی میتوانیم به گربه ها بدهیم؟

شاید اکثر شما اصطلاح غذای خشک گربه را شنیده باشید. در واقع، غذای خشک، رایج ترین غذا برای گربه ها است.

غذای خشک گربه بر اساس مارک، و طعمی که دارد،از ترکیبات مختلفی تشکیل شده است. اکثر گربه ها غذای مخصوص خود که همان غذای خشک است را دوست دارند. غذای خشک در دو گروه مخصوص بچه گربه و مخصوص گربه بالغ ارائه میشود. البته لازم به ذکر است که غذای خشک برای بچه گربه ای که هنوز خیلی کوچک است، مناسب نیست و شاید قادر به جویدن و هضم کردن آن نباشد. وقتی گربه ای خیلی کوچک است و به تازگی از شیر مادر جدا شده است، بهتر است به او مرغ بدهید. مرغ را بدون هیچ افزودنی ای، یعنی بدون پیاز و رب و هیچ ادویه ای، با آب به آرامی بپزید و سپس آن را ریز ریز کرده و با کمی آب مرغ در مقابل گربه بگذارید.

در کنار غذای خشک، کنسروهای مخصوصی نیز برای گربه ها وجود دارد. این کنسروها نیز برای گربه ها بسیار مفید هستند.

لازم است بدانید که باید از دادن مداوم غذای خشک به گربه خودداری کنید زیرا مشکلات کلیوی ای برای او به همراه خاهد داشت.

یکی دیگر از مطالب سایت :   خرید سنتور

به علاوه، دادن مایعات ( آب) به گربه ها را اصلا نادیده نگیرید. گربه باید حتما روزانه آب کافی بنوشد.

آیا گربه ها میتوانند سبزیجات بخورند؟

اساسا گربه به ویتامین موجود در سبزی آن چنان نیازی ندارد. اما با این حال، گروهی از سبزیجات هستند که برای گربه بی ضرر هستند. برای اینکه گربه شما از ویتامین های موجود در سبزی بهره ببرد، میتوانید برخی از این سبزیجات بی ضرر را در مرغ گربه میکس یا مخلوط کرده و به او بدهید. سبزیجاتی که گربه ها میتوانند  بخورند، عبارتند از سیب زمینی پخته در حد اعتدال، پوره کدو حلوایی، مارچوبه پخته یا بخارپز، هویج پخته یا بخارپز، و اسفناج پخته یا بخار پز. البته همه گربه ها، لزوما سبزیجات دوست ندارند.

آیا گربه میتواند ماهی بخورد؟

اکثر گربه ها عاشق ماهی هستند. اما سوال اینجاست که آیا گربه ها میتوانند ماهی بخورند؟ خوردن ماهی برای گربه  تقریبا غیر مجاز است. دادن کمی ماهی به گربه ملوستان اشکالی ندارد. اما به یاد داشته باشید که ماهی ای که به گربه میدهید، مانند مرغی که گفته شد، نباید هیچ ادویه ای داشته باشد و بهتر  است آبپز شده باشد نه اینکه با روغن پخته شود.

تمام استخوان های ریز و درشت مرغ و ماهی را جدا کنید. اگر استخوان در گلوی گربه گیر کند، خطر خفگی و مرگ برای او دارد.

چه غذاهایی نباید به گربه ها بدهیم؟

باید بدانید که چه غذاهایی نباید به گربه بدهید. مجموعه ای از غذاهای مضر برای گربه ها عبارتند از شکلات، پیاز، سیر، قارچ، گوجه، خمیرنان، کشمش، انگور،چای،قهوه، آب میوه ها و غیره.