آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

سئو چه تاثیری بر روی کسب و کارهای مجازی دارد؟

برگزیده

در زمان های گذشته دنیای اینترنت و فضای مجازی همه گیری امروز را نداشت. اما در سال های اخیر پیشرفت بسیار چشم گیری در آن دیده شده است.  به همین منظور تمامی افراد و صاحبان کسب وکارها در تلاش اند تا برای جذب مخاطب بیشتر،  فروش بیشتر و درآمد بالاتر در این دنیا قدم بگذارند.

با توجه به انبوه سایت های فعال در اینترنت موفقیت در آن کار دشواری شده است.  البته با رعایت یک سری قوانین و کمک افراد باتجربه در این زمینه،  می توان به این موفقیت دست یافت.  در این جا می خواهیم در مورد تاثیر سئوو بر روی کسب وکارها صحبت کنیم.  اول از همه ببینیم سئوو چیست ؟

تعریف سئوو

تصور کنید یک سایت فروشگاهی راه اندازی کرده اید. تمامی موارد مانند طراحی سایت، عکس برداری و فیلم برداری از محصولات، توضیحات هر محصول، بخش های مختلف سایت، عکس های مرتبط ، محتواهای تولیدی و …  به طور کامل و درست و زیبا چیده شده اند،  اما بازهم آن گونه که باید از سایت شما دیدن نمی شود و ترافیک کمی از مخاطب را دارید.

سئوو

دلیل آن این است که سایت در معرض دید مخاطبین به خوبی قرار نمی گیرد.  به همین منظور افرادی که از آن دیدن می کنند کم هستند.  برای آنکه بازدید از سایت شما زیاد شود و عملاً ترافیک و شلوغی آن بالا رود،  نیاز است که قوانین سئوو را به درستی انجام دهید.

سئوو مجموعه قوانینی است که طبق آن موتور جستجوی گوگل به سایت ها رتبه می دهد.  این رتبه هنگامی به چشم می خورد که یک کاربر و مخاطب در گوگل موضوعی را جستجو کند.  پس از آن لیستی از سایت های مرتبط با آن موضوع مقابل دید وی قرار می گیرند.  هرچه یک سایت سئوو را در خود بیشتر رعایت کند و به آن پایبند تر باشد،  رتبه بالاتری در موتور جستجو می گیرد و در صفحات اول نام آن می آید.

چگونه می توان سئوو را انجام داد؟

سئوو یکسری از قوانین می باشد که نیاز به دانش علمی و تخصصی دارد.  عده ای از افراد با کسب این دانش و همچنین فعالیت در این زمینه به کار سئوو می پردازند که با نام سئوو کار از آن یاد می شود.  همچنین برخی از سایت ها و شرکت ها به طور تخصصی بر روی این  موضوع کار می کنند.  به عنوان مثال آکادمی مهدی عراقی یک آکادمی در زمینه سئوو و دیجیتال مارکتینگ بوده که می توانید خدمات سئوو سایت خود را به این آکادمی بسپارید .

این افراد دارای دانش کافی و تجربه هستند و می دانند از کدام استراتژی ها و روش ها استفاده کنند تا یک سایت در زمان کوتاه و به درستی به رتبه های نخست در جستجو برسد.

سئوو

 رسیدن به صفحه نخست سئوو چه تأثیری بر روی موفقیت یک کسب وکار دارد ؟

رسیدن به صفحات نخست گوگل اهمیت بالایی برای صاحبان کسب و کارها دارد. دلیل اهمیت موضوع این است که بیشتر کاربران تنها صفحه اول را بررسی می کنند و به صفحات دوم و سوم  و بعدی نمی روند.  به همین دلیل رقابت برای رسیدن به این صفحه بین سایت ها بالا گرفته  است.

همان گونه که گفتیم امروزه سایت های فعال در هر زمینه بسیار زیادند و صاحبان آن ها در تلاشند تا به صفحات نخست گوگل برسند.  دلیل آن این است که اگر یک سایت نامش در صفحه نخست و در رتبه های اول بیاید،  مخاطب بیشتری وارد سایت آن شده و ترافیک سایت بالا می رود . به دنبال همین ترافیک بالا افزایش خرید را خواهیم داشت.  در نتیجه با یک سئوو اصولی و داشتن رتبه خوب می توان به افزایش فروش و افزایش کسب درآمد رسید.

یکی دیگر از مطالب سایت :   واقعیت های جالب درباره آسانسور

چه عواملی باعث سئوو و بهینه سازی سایت می شود؟

موارد بسیاری بر روی این قضیه تاثیر گذارند،  اما از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • محتوا

محتوا برای گوگل بسیار مهم است.  این که محتوای شما دارای چارچوب مناسب باشد و در آن از عکس ها و کلمات کلیدی خوب استفاده شده باشد می تواند یک سئوو عالی و به دنبال آن رتبه خوب و جذب مخاطب برای شما به ارمغان بیاورد.  محتوای خوب دارای یک طول مناسب و همچنین جملات ساده و روان بوده که مخاطب را به خود جذب می کند.

  • کلمات کلیدی

مهم ترین عامل برای گوگل،  کلمات کلیدی می باشند.  این کلمات همان کلماتی بوده که به دفعات توسط مخاطبین مورد جستجو قرار می گیرد.  هرچه مطالب درج شده در سایت شما از کلمات کلیدی درست و مرتبط با فعالیت شما داشته باشد،  باعث می شود که بیشتر مورد دید مخاطبین قرار بگیرید.

سئوو

  • لینک دهی داخلی و خارجی

این لینک دهی برای گوگل بسیار حائز اهمیت است.  شما می توانید به صفحات دیگر از سایت خود لینک دهی داشته باشید. در این صورت  وقتی که یک مخاطب وارد سایت شده و پس از مطالعه به دیگر محتواها مراجعه کرده و زمان بیشتری را در سایت باقی می ماند.  همچنین اگر فعالیت شما خیلی خوب باشد سایت های دیگر به شما لینک داده که این مثلاً برای گوگل مهم بوده و سایت شما را به عنوان یک سایت خوب می شناسد.

جمع بندی

تمام افراد به دنبال رونق کسب وکار خود و جذب مخاطب بیشتر هستند.  این کار در دنیای مجازی بهتر و راحت تر صورت می گیرد.  اما برای رسیدن به موفقیت در این دنیا نیاز به یکسری دانش خاص و رعایت قوانین است.  ازجمله این قوانین سئوو می باشد.  سئوو  باعث می شود که یک سایت در رتبه های نخست هر جستجو قرار بگیرد و مخاطب بیشتری از آن دیدن کند . دراین صورت شما می توانید از سراسر کشور و یا حتی دنیا مخاطب داشته باشید و در صورت این که مطالب خوبی ارائه دهید،  می توانید به شهرت و همچنین جذب مخاطب بسیار خوب برسید.

به همین دلیل است که امروز سئوو از مهم ترین عوامل و موارد برای صاحبان سایت ها می باشد و به دنبال یک گروه یا افراد باتجربه در این زمینه هستند . درصورتی که شما نیز دغدغه یافتن یک سئوو کار خوب یا یک تیم سئوو باتجربه را دارید می توانید از خدمات آکادمی مهدی عراقی کمک بگیرید.  این آکادمی دارای افراد با تخصص بالا و تجربه خوب در زمینه سئو،  بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ و … می باشد،  که به علت رزومه کاری خوبی که دارند یک مورد بسیار عالی هستند و در زمان کوتاهی سایت شما را به رتبه خوبی از گوگل می رسانند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سئوو و بهینه سازی سایت به آدرس فوق مراجعه کنید :

https://mahdiaraqi.com/tag/marketing-training