آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

بهترین مچ بند هوشمند 2021

برگزیده

یکی از جذاب ترین لوازم مد و پوشاک در دنیای مدرن امروز مچ بند هوشمند است که زیبایی خاصی به انسان داده و باعث شیک پوش بودن او می شود. استفاده از یک مچ بند هوشمند علاوه بر شکل ظاهری زیبا دارای امکانات و آپشن های مختلفی است. مچ بندهای هوشمند در مدل ها و برندهای مختلفی تولید شده اند که این امر کار را برای انتخاب یک مدل خوب سخت می کند. ما در این مقاله که برگرفته از وبسایت بیگ مارکت وب است سعی می نماییم شما را با ویژگی های بهترین مچ بند هوشمند 2021 آشنا سازیم.

مزایای مچ بند هوشمند در چیست؟

مچ بند هوشمند یکی از لوازم مربوط به مد و پوشاک است که در سالهای اخیر به بازار عرضه گشته و دارای کاربردهای فراوانی است. این مچ بندها برای زیبایی و ظاهری شیک و نیز کاربردهایی نظیر فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. اصولاً مچ بند هوشمند دارای شکل های مربعی و بیضی هستند و برخی نیز مثلثی هستند. مچ بند هوشمند برای مسافت های پیموده شده و سنجش آنها کاربرد خوبی دارد و همچنین برای میزان سنجش کالری سوزانده شده بسیار کاربرد عالی دارد. همچنین گروه دیگری از مچ بندهای هوشمند دارای قابلیت GPS بوده و بعضی نیز دارای قابلیت اتصال به تلفن همراه هستند.

اقسام مچ بند هوشمند کدام است؟

مچ بند هوشمندهای معمولی

این نوع مچ بند هوشمند برای استفاده معمولی و روزمره مورد استفاده قرار می گیرد و آپشن های زیادی ندارد و بیشتر برای سنجش تعداد قدم های پیموده شده و اندازه گیری آن مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین میزان کالری سوزانده شده را نشان می دهد.

مچ بند هوشمند مدرن و پیشرفته

این مدل از مچ بند هوشمند دارای امکانات و قابلیت های بیشتری هستند و نسبت به مدل قبلی مدرن تر به شمار می روند. در این مدل مچ بند هوشمند می شود گفت که قابلیت GPS، تشخیص تغییرات ارتفاع و … وجود دارد.

چه فرقی بین مچ بند هوشمند و ساعت هوشمند وجود دارد؟

مچ بند هوشمند برای سنجش و آنالیز کردن رفتار و فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد ولی در ساعت های هوشمند قابلیت های جامع و پیشرفته تری وجود دارد. از جمله می توان به ارسال پیامک، مکالمه بلوتوثی و … را اشاره کرد که سطح آن از مچ بند هوشمند را بالاتر برده و البته این نکته نیز حائز اهمیت است که ساعت های هوشمند گران تر نیز هستند.

مهمترین نکات در انتخاب یک مچ بند هوشمند خوب چیست؟

نمایشگر مچ بند هوشمند

یکی از موارد و نکات مهم در هنگام تهیه یک مچ بند هوشمند که باید رعایت شود نمایشگر است. به طور کلی مچ بندهای هوشمند به دو صورت دارای نمایشگر و بدون نمایشگر در بازار موجود هستند و هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند. طیف های بدون نمایشگر به اپلیکیشن گوشی متصل می گردند.

باتری مچ بند هوشمند

در هر دستگاه باتری یکی از نکات مهم آن است که باید کیفیت و ماندگاری مناسبی داشته باشید. در هنگام تهیه یک مچ بند هوشمند به باتری و کیفیت و طول عمر آن دقت ویژه داشته باشید و سعی کنید باتری قابلیت شارژ مجدد را داشته باشد، در غیر اینصورت باید هر دفعه باتری آن را عوض کنید و از نظر اقتصادی فشار زیادی به شما وارد می گردد.

یکی دیگر از مطالب سایت :   کانتر گرم

سایز صفحه نمایش مچ بند هوشمند

بسیاری از مردم ترجیح می دهند که از صفحه نمایش های بزرگ روی مچ بند هوشمند برخوردار باشند و شکل های بزرگ تر در دید بهتری خواهد بود و زیبایی آن بیشتر جلوه نمایی می کند و این امر باعث می شود بسیاری به دنبال صفحه نمایش های بزرگ باشند.

شکل صفحه مچ بند هوشمند

مچ بندهای هوشمند دارای شکل های بیضی، مربع، مستطیل و مثلث هستند و باید براساس بودجه و نیز سلیقه ای که دارید به انتخاب خود بپردازید.

بهترین مارک مچ بند هوشمند کدام است؟

مچ بندهای هوشمند دارای مارک های مختلفی هستند و بر اساس قیمت و کیفیت هایی که دارند در رنج های متفاوتی قرار می گیرند. به طور کلی از بهترین برندهای مچ بند هوشمند می توان به شیائومی، آنر، امیزفیت، هواوی و سامسونگ اشاره کرد که برندهای شیائومی، سامسونگ و آنر فروش بیشتری نسبت به بقیه دارند.

مچ بندهای هوشمند دارای چه قیمتی هستند؟

مچ بندهای هوشمند در ساده ترین حالت خود از قیمت 120 هزار تومان شروع می شوند و تا 2 میلیون تومان ادامه می یابد. مدل های ارزان دارای امکانات کمتری بوده و ساده تر هستند و مدل های گران تر طبیعتاً امکانات و آپشن های بیشتری را در خود جای داده اند که باید بر اساس نیاز خود به انتخاب بهترین مچ بند هوشمند 2021 بپردازید.

برخی از مدل های مچ بند هوشمند

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 4 Global

این مچ بند هوشمند جزو برندهای شیائومی بوده و برای استفاده های روزمره و ورزشی کاربردی مناسب دارد. فرم صفحه این مچ بند هوشمند

به شکل بیضی بوده و جنس بند آن را سیلیکون تشکیل می دهد. همچنین می توان عنوان داشت که قفل بند این مچ بند هوشمند از نوع سگکی ساده است. سایز صفحه نمایش این مچ بند هوشمند 0.95 اینچ بوده و نوع آن AMOLED است. از دیگر خصوصیات این محصول می توان به دارا بودن کابل شارژ اشاره کرد و می توانید محصول خود را با آن شارژ مجدد نمایید.

این مچ بند هوشمند دارای اپلیکیشن اختصاصی بوده و از بلوتوث نسخه 5 برخوردار است و همچنین ظرفیت باتری آن 135 میلی آمپر است. این مچ بند هوشمند در برابر گرد و غبار مقاومت خوبی داشته و دارای حسگرهای مختلفی است. از جمله حسگرهای تعبیه شده در این دستگاه مچ بند هوشمند می توان به ضربان قلب، شتاب سنج و ژیروسکوپ اشاره نمود. این مچ بند هوشمند با گوشی های اندروید 4.4 و آی او اس 9.0 سازگاری داشته و رزولوشن تصویر آن 120 در 240 است. همچنین می توان گفت که رم در این مچ بند هوشمند 512 است. از دیگر قابلیت های این مچ بند هوشمند می توان به شمارشگر گامها و اعلان شبکه های اجتماعی اشاره نمود. همچنین پایان وضعیت خواب و تنظیم هشدار و نیز اعلان تماس و اس ام اس های دریافتی از دیگر ویژگی های این مچ بند هوشمند است. از معایب این مچ بند هوشمند نیز نبود GPS است.

منبع: بیگ مارکت وب