آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

کاشت مو به روش طبیعی

برگزیده

 

کاشت مو به روش طبیعی

اگر به دنبال یک راه حل دائمی برای ریزش مو هستید، ممکن است کاشت مو را در نظر بگیرید. عمل کاشت مو به جراح این امکان را می‌دهد تا موهای سالم پوست سر را به مناطق کم پشت منتقل کند.

امروزه به لطف پیشرفت‌های علمی- پزشکی، می‌توان به روش کاملا طبیعی این جراحی را انجام داد و به نتایج مثبت رسید. اکنون بیشتر جراحان همزمان موهای سالم را می‌کارند. بهبود ایجاد خط مو و قرار دادن مو در نواحی کم پشت به ایجاد نتایج ظاهری طبیعی کمک می‌کند.

به لطف این پیشرفت‌ها، نتایج می‌توانند چنان طبیعی به نظر برسند که حتی آرایشگر یا افرادی که به طور دائم با شما در ارتباط هستند نیز، نمی‌توانند بگویند شما کاشت مو انجام داده‌اید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک روش جراحی است که فولیکول‌های مو را از قسمتی به نام “ناحیه اهدا کننده” به یک منطقه کم تراکم یا طاس معروف به “ناحیه گیرنده” منتقل خواهد کرد.

این روش در درجه اول برای درمان طاسی الگوی مردانه استفاده می‌شود. در این روش کم تهاجمی، پیوندهای حاوی فولیکول مو از نظر ژنتیکی مقاوم به طاسی (مانند پشت سر) به پوست سر و ناحیه بدون مو یا کم تراکم پیوند می‌شوند.

از کاشت مو همچنین می‌توان برای ترمیم مژه‌ها، ابروها، موهای ریش، موهای قفسه سینه و پر کردن جای زخم ناشی از حوادث یا جراحی‌هایی مانند: لیفت صورت و … استفاده کرد.

کاشت مو از این نظر متفاوت است که پیوندها تقریباً حاوی کل اپیدرم و درم اطراف پیاز مو هستند و بسیاری از پیوندهای کوچک به جای یک نوار پوست پیوند می‌شوند.

از آنجا که مو به طور طبیعی در گروه‌های 1 تا 4 تار مو رشد می‌کند‌، تکنیک‌های فعلی “واحدهای فولیکولی” مو را در گروه‌های طبیعی آنها جمع آوری و پیوند می‌دهند. بنابراین، کاشت مو مدرن می‌تواند با تقلید از جهت گیری اصلی مو، به جلوه‌ای طبیعی دست یابد.

به این روش کاشت مو پیوند واحد فولیکولی (FUT) گفته می‌شود. موی اهدا کننده را می‌توان به دو روش مختلف برداشت: برداشت نواری و استخراج واحد فولیکولی (FUT).

کاشت مو به روش طبیعی

روش های کاشت

عمل‌های پیوند به صورت سرپایی و با آرام بخشی خفیف (اختیاری) و تزریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. پوست سر را شامپو زده و سپس ناحیه اهدا کننده را قبل از برداشت با ماده ضد باکتری درمان می‌کنند.

چندین روش مختلف برای برداشت فولیکول‌های مو وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. صرف نظر از تکنیک برداشت، برداشتن پیاز مو به درستی، قطع تار مو از پیاز مو، به منظور اطمینان از نشاط موهای کاشته شده و جلوگیری از پیوند، بسیار مهم است. فولیکول‌های مو با زاویه کمی نسبت به سطح پوست رشد می‌کنند، بنابراین بافت پیوند شده باید با زاویه مناسب انجام شود.

امروزه دو روش اصلی برای پیوند و کاشت مو وجود دارد:

  • کاشت مو نواری
  • استخراج واحد فولیکولی

کاشت نواری FUT

برداشت نوار (که به آن پیوند واحد فولیکولار یا FUT نیز گفته می‌شود) متداول‌ترین روش برای برداشتن مو و فولیکول‌های ناحیه اهدا کننده است. جراح یک نوار از پوست پشت سر را در ناحیه‌ای که مو به خوبی رشد می‌کند، برمی‌دارد. هر برش برای برداشتن فولیکول دست نخورده مو برنامه ریزی شده است. در حالی که پزشک زخم حاصل از جراحی را می‌بندد، دستیاران شروع به بریدن پیوندهای واحد فولیکولی می‌کنند که گروه‌های کوچکی از فولیکول‌های مو طبیعی به شکل نوار است. آنها با استفاده از میکروسکوپ‌های استریو دو چشمی، بافت‌های چربی اضافی و فیبر را با دقت از بین می‌برند، در حالی که سعی در جلوگیری از آسیب رساندن به سلول‌های فولیکولی که برای پیوند استفاده می‌شود، دارند. آخرین مرحله “بسته شدن تریکوفیتیک” نام دارد که باعث ایجاد زخم‌های بسیار ظریف در ناحیه اهدا کننده می‌شود.

سپس جراح از میکروبلدهای بسیار کوچک یا سوزن‌های ظریف برای سوراخ کردن نواحی برای بازیابی پیوندها، قرار دادن آنها در یک تراکم و الگوی از پیش تعیین شده استفاده می‌کند و زخم‌ها را به طور مداوم زاویه می‌دهد تا از یک مدل موی کاملا طبیعی و واقع بینانه پشتیبانی کند. تکنسین‌ها معمولاً با قرار دادن گرافت‌های منفرد، قسمت آخر مراحل را انجام می‌دهند.

برداشت نواری باعث ایجاد یک زخم باریک در ناحیه اهدا کننده می‌شود که به طور معمول توسط موهای بیمار پوشیده می‌شود ، حتی در طول‌های نسبتاً کوتاه. زمان بهبودی حدود 2 هفته است و نیاز به برداشتن بخیه‌ها توسط پرسنل پزشکی است یا ممکن است بخیه‌های زیر کوتیکولار قرار داده شود.

کاشت واحد فولیکولی FUE

با استخراج واحد فولیکولی یا کاشت FUE واحدهای فولیکولی منفرد حاوی 1 تا 4 تار مو تحت بی‌حسی موضعی برداشته می‌شوند. سپس جراح از میکروبلدهای بسیار کوچک یا سوزن‌های ظریف برای سوراخ کردن نواحی برای بازیابی پیوندها، قرار دادن آنها در یک تراکم و الگوی از پیش تعیین شده استفاده می‌کند. زخم‌ها را به طور مداوم زاویه می‌دهد تا از یک مدل موی واقع بینانه پشتیبانی کند. تکنسین‌ها معمولاً با قرار دادن گرافت‌های منفرد، مراحل آخر را انجام می‌دهند.

FUE در یک جلسه طولانی یا چند جلسه کوچک برگزار می‌شود. روش FUE زمان بیشتری نسبت به جراحی نواری نیاز دارد. مدت زمان انجام عمل FUE به تجربه جراح، سرعت برداشت و خصوصیات بیمار بستگی دارد.

این روش می‌تواند از چند ساعت تا یک عمل جراحی به مدت دو روز متوالی برای یک جلسه بزرگ 2500 تا 3000 پیوندی طول بکشد تا 200 پیوند برای ترمیم جای زخم برداشته شود. کاندیدای بیمار با روش کاشت مو FUE محدودیت‌هایی دارد. بیمار براساس آزمایش برای FUE انتخاب می‌شود.

FUE می‌تواند نتایج بسیار طبیعی داشته باشد. مزیت آن نسبت به کاشت نواری این است که کاشت FUE نیاز به برداشتن بافت بزرگ پوست سر را از بین می‌برد، بنابراین هیچ برشی خطی در پشت سر وجود ندارد و جای زخمی خطی باقی نمی‌گذارد.

با از بین بردن فولیکول‌های منفرد، فقط جای زخم‌های کوچک و نقطه‌ای که تقریباً قابل مشاهده نیستند، باقی می‌مانند و هرگونه درد و ناراحتی بعد از عمل به حداقل می‌رسد. بهبودی پس از Micro Graft FUE کمتر از 7 روز است زیرا نیازی به بخیه زدن نیست.

از معایب آن می‌توان به افزایش زمان جراحی و هزینه بیشتر بیمار اشاره کرد. برای جراحان جدید دشوار است زیرا این روش از نظر جسمی طاقت فرساست و منحنی یادگیری برای کسب مهارت‌های لازم طولانی و دشوار است.

یکی دیگر از مطالب سایت :   کریپتالین : ماینینگ

کاشت مو به روش طبیعی

جراح منتخب شما در نتایج مثبت نقش بسزایی دارد

در حالی که این پیشرفت‌ها نتایج طبیعی به بیماران می‌دهند، اما نتیجه هنوز هم تا حد زیادی به جراحی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. شما باید پزشکی را انتخاب کنید که ریزش مو را درک کند و پیوند مو را به طور منظم انجام دهد.

متخصصان پوست که در زمینه پوست، مو و ناخن فعالیت دارند، اطلاعات زیادی در مورد ریزش مو دارند. بسیاری از آنها کاشت مو نیز انجام می‌دهند و می‌توانند به شما بگویند که آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر.

چه کسانی کاندیدهای مناسب کاشت مو هستند؟

آیا شما مردی 20 ساله با ریزش مو هستید؟ ممکن است از شما خواسته شود که کاشت مو انجام دهید و درمان را با داروهای ریزش مو آغاز کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

زنان و مردان از هر نژاد و سنی می‌توانند کاندیدای خوبی برای کاشت مو باشند.

برای کاشت مو به دو چیز نیاز دارید:

موهای سالم قابل پیوند به ناحیه‌ای کم تراکم

توانایی رشد مو پس از کاشت

وقتی با یک متخصص پوست مشورت می‌کنید، می‌توانید بفهمید که هر دوی این شرایط را دارید یا خیر. یک متخصص پوست به شما یک معاینه جامع پوست سر می‌دهد.

همچنین ممکن است برای فهمیدن دلیل ریزش مو به آزمایش خون نیاز داشته باشید. این می‌تواند مواردی را در بدن شما کنترل کند که باعث ریزش مو شده‌اند. برخی بیماران به روشی به نام بیوپسی پوست سر نیاز دارند. متخصص پوست می‌تواند به سرعت و به راحتی آنچه را که برای بیوپسی پوست سر لازم است در طول مشاوره بدست آورد.

اگر معاینات و آزمایشات نشان دهد که شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید، متخصص پوست می‌تواند به شما بگوید که پس از پیوند چه نتایجی در پی خواهد داشت. یک سر پر از مو ممکن است واقع بینانه نباشد، اما این که نواحی کم تراکم با کاشت پر شوند و رشد کنند به نظر عاقلانه است.

ارزیابی و برنامه ریزی قبل از عمل

در جلسه مشاوره اولیه، جراح پوست سر بیمار را تجزیه و تحلیل می‌کند، درباره ترجیحات و انتظارات وی بحث می‌کند و در مورد بهترین روش (به عنوان مثال جلسات یک یا چند جلسه) و اینکه به طور منطقی چه نتایجی را می‌توان انتظار داشت، به آنها مشاوره می‌دهد. آزمایشات رایج قبل از عمل به منظور ارزیابی دقیق نتایج بعد از عمل پیوند مویی که به تازگی کاشته شده است، به دانستن تراکم موی فعلی کمک می‌کند. برخی از بیماران ممکن است از استفاده موضعی ماینوکسیدیل و ویتامین‌ها قبل از عمل بهرمند شوند و با این رو دیگر نیازی به جراحی و پیوند مو نداشته باشند.

چند روز قبل از جراحی ، بیمار از استفاده از هر دارویی که منجر به خونریزی حین عمل و در نهایت واکسیناسیون ناکافی شود، خودداری می‌کند. الکل و سیگار کشیدن می‌تواند به بقای ضعیف پیوند کمک کند. آنتی بیوتیک‌های بعد از عمل اغلب برای جلوگیری از عفونت زخم یا پیوند تجویز می‌شوند.

در حین کاشت مو چه اتفاقی می‌افتد؟

می‌توانید انتظار داشته باشید که کاشت مو چهار تا هشت ساعت طول بکشد. اگر مقدار زیادی کاشت مو انجام داده‌اید، ممکن است نیاز به جراحی در روز بعد نیز باشد که البته این مورد کمتر پیش می‌آید.

اکثر بیماران در تمام طول جراحی بیدار هستند و فقط به داروی موضعی نیاز دارند که پوست سر را بی‌حس کند. برخی از بیماران برای جلوگیری از استرس، آرامبخش ملایمی نیز مصرف می‌کنند.

کاشت مو به روش طبیعی

جراحی کاشت مو

جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می‌شود. برای اینکه شما به دنبال نتایج طبیعی باشید، متخصص پوست می‌تواند پیوند را با برداشتن یک نوار موی سالم از پوست سر یا برداشتن تک تک تار موها، انجام دهد.

گزینه دوم زمان بسیار بیشتری طول می‌کشد، اما از ایجاد زخم باریک و طولانی روی پوست سر شما جلوگیری می‌کند. قبل از پیوند مو توسط جراح، تکنسین‌ها باید موهای استخراج شده را تهیه کنند و جراح پوست سر شما را برای پیوند آماده کند.

بسته به تعداد موهای کاشته شده، 2-3 عضو تیم کاشت مو می‌توانند به قرار دادن موهای سالم در ناحیه مورد نیاز مو کمک کنند. پس از کاشت تمام موها، پوست سر شما بانداژ می‌شود و دستورالعمل‌های مراقبت در منزل به شما داده می‌شود.

بیماران چه زمانی نتایج کاشت مو را مشاهده خواهند کرد؟

اکثر بیماران شش تا نه ماه پس از جراحی نتایج را مشاهده می‌کنند. برای برخی از بیماران 12 ماه طول می‌کشد.

لازم است بدانید که موهای کاشته شده بین دو تا هشت هفته پس از عمل می‌ریزند؛ این کاملا طبیعی است. ماه سوم ممکن است موها نازک‌تر از قبل پیوند به نظر برسد که باز هم، این طبیعی است.

دارو می‌تواند به شما در حفظ نتایج کمک کند!

برای گرفتن بهترین نتیجه از کاشت مو، متخصص پوست شما ممکن است دارویی را برای درمان ریزش مو توصیه کند. با توجه به این که ریزش و کم پشتی مو حتی پس از کاشت مو نیز می‌تواند ادامه داشته باشد، مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، بسیار موثر خواهد بود. دارو می‌تواند از ریزش و کم پشت شدن موهای جدید جلوگیری کرده و یا این مراحل را کند نماید. با این کار می‌توانید سالها نتایج مثبت پیوند موی طبیعی را حفظ کنید.

معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در ایران

برای یافتن بهترین کلینیک کاشت مو در ایران با توجه به این که پیوند مو فعالیتی حساس بوده، بهتر است قبل از هرچیز در این زمینه تحقیق و بررسی داشته باشید. این که بتوانید بهترین کلینیک کاشت مو را برای پیوند مو انتخاب نمایید، نیاز به دقت و همینطور بررسی نمونه کار داشته و به همین علت نمی‌توان به هر کلینیکی که ادعای پیوند مو دارد، برای این منظور مراجعه نمود.

کلینیک آمیتیس یکی از کلینیک‌های فعال در زمینه پیوند تخصصی مو بوده که با ارائه مشاوره رایگان جهت پیوند مو، خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه خواهد داد.