آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

خرید با اطمینان یک خرید ویلا در شمال

برگزیده

خرید ویلا در شمال ، یک فرایند پیچیده و اغلب طولانی است؛

اما شما با خواندن این مقاله می‌توانید کمی بیشتر اطلاعات راجع به خرید ویلا  کسب کنید.

۱. محل خرید ویلا

قبل از شروع فرایند خرید ویلا، باید مد نظر داشته باشید که بهترین دقایقتان را درکنار خانواده در آن ویلا سپری خواهید کرد.

در این مقاله قصد داریم به شما در یک فرایند خرید مطمئن کمک کنیم تا بتوانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

این نکته یکی از مهم‌ترین نکات در خرید ویلا در شمال است که شامل چندین مورد به شرح زیر است:

ویلا شمال

 

– راه دسترسی: مهم‌ترین عامل در خصوص خرید ویلا شمال بدون شک راه دسترسی به آن است. مطمئن باشید اگر این مورد را جدی نگیرید، بعد از مدتی استفاده از ویلایتان به‌جای خلاص شدن از ترافیک و رسیدن به آرامش در یک ویلای دلنشین، باز هم درگیر مسائل ترافیکی شدید خواهید شد.

 

اگر صادقانه بخواهیم بیان کنیم، برخی از نقاط شمال بدلیل نداشتن اتوبان، باید از خیابان های باریک شهری با ترافیک فوق‌العاده بالایی عبور کنید که ممکن است یک مسیر ۱۵ دقیقه ای تبدیل به یک مسیر چندین ساعته شود تا به ویلایتان برسید و حتی بعد از رسیدن به ویلا، باز هم از ترافیک خلاص نخواهید شد. چراکه مسلماً شما هم مثل باقی مسافران می خواهید به مراکز تفریحی، فروشگاهی، دریا و … دسترسی داشته باشید. آنجاست که متوجه خواهید شد خرید یک ویلا در یک منطقه ی شلوغ، با وجود اینکه شما را به آرامش نخواهد رساند، بلکه بیشتر دچار مسائلی همچون اضطراب شهری و… خواهید شد.

 

– ترافیک و سروصدا: بدون شک ترافیک مهم‌ترین عامل اضطراب در شهر های شلوغ است که با مسافران بسیار زیادی که هر ساله به سمت شمال کشور روی می آورند، این منطقه نیز از ترافیک مثتثنی نبوده و بهتر است شهری مناسب با داشتن پهنای باند عریض در اتوبان ها را برای خرید ویلا انتخاب کنید. بعد از مسئله ی ترافیکی بهتر است به محله ی مد نظر در شهر مورد انتخاب خود نیز توجه ویژه‌ای کنید؛ چرا که اگر وارد منطقه ی شلوغ با بافت بومی شوید، باز هم کمی دچار شلوغی و سروصدا خواهید شد.

 

– امنیت بومی: این نکته بسیار حائز اهمیت است، چرا که اگر منطقه شما دارای امنیت کافی نباشد، سرمایه گذاری در آن نیز کاری بیهوده می باشد. هرچند که امروزه با ظهور امکانات امنیتی مانند دوربین مداربسته و دزدگیر می‌توانید تا حد زیادی امنیت را برای ملک خود فراهم کنید.

 

ویلا شهرکی ارزان محمودآباد

– ویوی ویلا: خب؛ رسیدیم به یکی از جذاب ترین قسمت خرید ویلا ویوی ویلا عامل بسیار مهمی است که بسته به نقطه ی انتخابی شما، می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. شما میتوانید یک ویلای شهرکی با ویوی زیبای داخلی بهمراه کوه داشته باشید

 

– خطرات احتمالی مانند سیل، بارش برف و…: سعی کنید قبل از خرید ویلا در شمال، به شرایط جغرافیایی همچون سیل گیر بودن محل یا استاندارد بودن سازه در مقابل برف و باران های شدید اطمینان حاصل کنید. چرا که عدم توجه به این نکته ی مهم می‌تواند بعد ها هزینه های بسیار زیادی را به شما تحمیل کند و حتی سرمایه تان را دچار ضرر های فراوانی نماید.

یا یک ویلا درکنار آب های دریای خزر را ترجیح دهید؛ همچنین می‌توانید یک ویلا با دید جنگلی را داشته باشید. این مورد بسته به بودجه و سلیقه ی شما متفاوت خواهد بود.

یکی دیگر از مطالب سایت :   SEO SERVICES AND WEBSITE OPTIMIZATION

– آرامش محیط: مطمئناً آرامش محیطی که ویلا در آن ساخته شده است، بسیار حائز اهمیت است؛ لذا بهتر است شما نیز به سکوت منطقه ای که قصد دارید در آن ویلا داشته باشید، توجه کنید.

 

– همسایه ها: یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین ارزش منطقه ایی ویلا در شمال، همسایگان آن هستند؛ طبیعتاً بافت های تهرانی نشین دارای سکوت و آرامش بیشتری نسبت به بافت های محلی می باشند.

خرید ویلا در شمال

– امکانات رفاهی: در نظر داشته باشید که میزان دسترسی ویلا به بانکها، بیمارستان ها، سوپرمارکت، رستوران و… به چه نحوی بوده و با طی کردن چه مسیری می‌توانید به مقاصد خود برسید.

 

– نزدیکی به مراکز خرید، دریا و جنگل: عمدتاً نزدیک بودن ویلا به مراکز خرید و مراکز تفریحی همچون دریا و جنگل یکی از عوامل مهم خرید ویلا در شمال کشور می باشد.

 

۲. نوع ساختمان و متریال های استفاده شده: بعد از نکاتی که در مورد منطقه ی جغرافیایی ویلا گفته شد، نوبت به آن رسیده که راجع به ساختمان و متریال های استفاده شده در آن صحبت کنیم.

 

باتوجه‌به اینکه معماری ویلا و دیزاین داخلی آن کاملاً سلیقه ای است ، ترجیح می دهیم در این مورد صحبتی نکنیم و صرفاً به بُعد عمرانی ساختمان توجه داشته باشیم.

 

مهم‌ترین مسئله ای که باید در زمینه ی ساختمان به آن توجه کنید این است که سازه ی مورد نظر شما تا چه حد قابل اعتماد در مقابل برف، باران شدید، سیل، زلزله و… می باشد.

 

مسئله ی رطوبت در شمال را هم جدی بگیرید، چرا که یکی از مهم‌ترین عوامل در ماندگاری ویلا و نیز وسایل داخلی آن، مقاومت در مقابل رطوبت است.

 

۳. قیمت: بعد از این توضیحات، نوبت به بحث شیرین قیمت رسید. ما به چند نکته ی تاثیر گذار در تعیین قیمت ویلا اشاره خواهیم کرد:

 

– ارزش منطقه ای ملک: عواملی همچون عرض خیابان منتهی به ملک، نزدیکی به امکانات شهری و تفریحی، همسایگان، ویلا های همجوار، امنیت و… در تعیین قیمت ویلا تأثیرگذار خواهند بود.

 

– نوع سازه: نوع سازه، متریال های استفاده شده، مقاومت سازه و … عواملی است که باید در هنگام خرید ویلا به آن توجه کنید.

 

– ویلا شهرکی یا غیر شهرکی: مسلماً اگر ویلای شهرکی مد نظرتان باشد، بسته به شهرک و امکانات آن قیمت نیز متفاوت خواهد بود و اگر ویلای غیر شهرکی مد نظرتان است، بسته به منطقه قیمت آن نیز متفاوت است.

ویلا شهرکی نوشهر

– قیمت ملک های همجوار فروخته شده: در هنگام خرید ویلا در شمال به قیمت‌های فروخته شده ویلاهای همجوار نیز توجه کنید تا ارزش منطقه ای ویلای مورد نظرتان مشخص شود.

 

شما عزیزان جهت مشاوره های تخصصی در حیطه خرید و فروش ویلا در شهر های شمالی مانند: خرید ویلا رویان، نور، محمودآباد و سرخرود می‌توانید به وب سایت مشاورین املاک کیان به آدرس kianshomal.com  مراجعه کنید و از خدمات رایگان این گروه بهره‌­مند شوید.