در دنیای امروزی شاید کمتر کالایی باشد که به صورت اینترنتی نتوان آن را تهیه کرد. عصر تکنولوژی باعث شده تا اکثر کسب وکارها به فکر آنلاین کردن کسب و کار خود باشند و برای ورود به آن اقدام کنند. دوربین‌های مداربسته نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در فضای آنلاین ورود پیدا کردند.

دوربین‌های مداربسته با توجه به شرایط و خطراتی که ممکن است هر شخصی را تهدید کند بسیار لازم و ضروری است. با اینکه تولید این دوربین‌ها قدمت چندان زیادی ندارند و سال‌های زیادی از ورود آن‌ها به بازار ایران نمی‌گذرد، تعداد قابل توجهی از افراد در محل کار یا حتی ساختمان‌های مسکونی خود از دوربین مداربسته استفاده می‌کنند تا شرایط امن‌تری برای خود فراهم کنند.

با پیشرفت تکنولوژی، انواع جدید و متنوعی از این نوع محصولات روانه بازار شدند که هرکدام قابلیت‌های متفاوتی را به همراه دارند. اما موضوعی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم یکی از مشکلاتی است که خریداران آنلاین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بسیاری از مشتریان آنلاین نمی‌دانند که هنگام خرید اینگونه محصولات چگونه می‌توانند به فروشگاه‌های اینترنتی دوربین مداربسته اعتماد کنند یا کدام فروشگاه خدمات بهتری ارائه می‌دهد و محصولات باکیفیت‌تری دارد. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

از کدام فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته خرید کنم؟

در وهله اول شخصی که قصد دارد خرید از فروشگاه‌های اینترنتی دوربین مداربسته انجام دهد به این فکر می‌کند که کدام فروشگاه برای خرید مناسب‌تر است، مخصوصا اگر این فرد اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشد می‌تواند با اطلاعات غلط کاملا گمراه شده و خرید اشتباهی انجام دهد.

2 نکته عمومی اما مهم دیگر را در مورد فروشگاه های آنلاین مداربسته:

  1. سایت مورد نظر نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد.
  2. دارای آدرس مشخص و تلفن جهت پشتیبانی باشد.
  3. امکان اعزام کارشناس به محل داشته باشد.

معمولا برای خرید دوربین مداربسته معیار هایی چون ارزان بودن دوربین مداربسته گزینه درستی برای تهیه سیستم های امنیتی نیست چرا که هیچ محصولی بی دلیل ارزان نیست و بهتر است قیمت مناسب و کیفیت خوب را در کنار هم قرار دهیم تا انتخاب بهتری داشته باشیم.

 در ادامه به معرفی سه سایت معتبر در زمینه فروش اینترنتی  دوربین‌های مداربسته می‌پردازیم و مزایا و معایب آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

دیجی کالا، متنوع اما غیرتخصصی

اگر با اسم خرید آنلاین یا فروشگاه اینترنتی آشنا باشید، احتمالا دیجی کالا را بشناسید. دیجی کالا در واقع یک فروشگاه آنلاین است که از ریزترین محصولات تا درشت‌ترین آن‌ها را می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید. دوربین‌های مداربسته نیز در این سایت در انواع مختلفی وجود دارد که کافیست بعد از ورود به سایت دیجی کالا کلمه دوربین مداربسته را جستجو کنید تا فهرستی از این نوع محصولات برای شما نمایان شود. اما امروزه خرید محصول تخصصی مثل دوربین مداربسته از یک سایت عمومی مثل دیجی کالا ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. در سایت دیجی کالا می‌توانید دوربین مداربسته موردنظر خود را نسبت به بازارهای سنتی ارزان‌تر خریداری کنید و ضمانت 7 روزه بازگشت کالا و تنوع زیادی که کالاها دارند نیز می‌تواند از دیگر مزایای خرید از دیجی کالا باشد. اما در کنار این مزایا، معایبی هم مانند تخصصی نبودن سایت، طولانی بودن صف ارسال، قیمت بالاتر نسبت به دیگر فروشگاه های اینترنتی دوربین مداربسته به دلیل واسطه بودن، طولانی بودن روند مرجوع کالا و ارسال با هزینه وجود دارند که می‌تواند شما را وسوسه کند تا گزینه‌های دیگری که در بازار وجود دارد را نیز بررسی کنید.

فروشگاه گذر کنترل ، متخصص اما با خدمات محدود

گذر کنترل (lesco.irنام یکی از فروشگاه های آنلاین است که به صورت تخصصی در زمینه دوربین‌های مداربسته کار می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که اگر تجربه‌ای در خرید دوربین مداربسته ندارید، به این فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته اطمینان بیشتری کنید.

یکی از نکات مثبتی که در این سایت وجود دارد این است که شما می‌توانید قبل از خرید خود با کارشناسان این سایت تماس بگیرید و متوجه شوید که چه دوربین مداربسته‌ای مناسب نیاز شماست و با توجه به قیمت مناسب‌تر نسبت به دیجی کالا و گارانتی که این شرکت تضمین می‌کند می‌توان آن را گزینه معقول‌تری نسبت به دیجی کالا دانست.

همچنین با مطالبی که در سایت خود منتشر کردند به شما برای خرید بهتر کمک می‌کنند. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود و این فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته نیز معایبی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تنوع کم محصولات داخل سایت، نداشتن سایت منظم و زیبا و کامل نبودن اطلاعات مربوط به هر محصول است.

در این سایت نیز مرجوعی کالا روند طولانی دارد و زمان زیادی طول خواهد کشید تا کالای شما مرجوع شود. این سایت علاوه بر محصولات دوربین مداربسته، کالاهای دیگر نیز ارائه می‌کند که تقریبا همین معایب و مزایا را می‌توان برای آن‌ محصولات هم درنظر گرفت. شاید به این فکر کنید که فروشگاه آنلاینی در این زمینه وجود ندارد که ویژگی‌های مثبت قابل قبول و ویژگی‌های منفی کمی داشته باشد، در مورد بعدی به یک فروشگاه اینترنتی با همین ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

فروشگاه آنلاین الکاو  باکیفیت، خدمات پس از فروش عالی و دارای کارشناسان متخصص

الکاو (elcav.com)، یکی از سایت‌های معتبر در زمینه فروش دوربین‌های مداربسته و لوازم و تجهیزات جانبی آن است که علاوه بر تخصصی بودن، امکانات ویژه‌ای را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که بتوانند با خیال راحت و بدون دغدغه محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

دوربین های مداربسته این فروشگاه آنلاین دارای قیمتی مناسب و کیفیتی بسیار خوب هستند و کمتر جایی میتوان یافت که قیمت و کیفیت در کنار هم قرار بگیرد.
همچنین میتوانید انواع دوربین مداربسته مانند، AHD , HDCVI, HDTVI  را در این فروشگاه مشاهده کنید.
نکته دیگر این است که دوربین های فروشگاه اینترنتی الکاو دارای تنوع دید در شب سیاه سفید (IR) و دید در شب رنگی (استارلایت) می باشد که جزوه جدید ترین فناوری دید در شب است.

این فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته علاوه بر این محصول، دزدگیر اماکن و پک‌های دوربین مداربسته به همراه لوازم جانبی این محصولات را نیز در خود جای داده است. اگر قصد خرید دوربین مداربسته با کیفیت را دارید و از دو گزینه قبلی قطع امید کردید، الکاو می‌تواند بهترین گزینه باشد چون محصولات موجود در این فروشگاه اینترنتی دارای کیفیت بالایی هستند و همه آن‌ها با گارانتی یک ساله به دست مشتریان خواهد رسید.

این شرکت به دلیل اینکه به صورت مستقیم دوربین‌های مداربسته وارد می‌کند و قیمت‌های بسیار مناسبی دارد. نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که اگر خریدی انجام دهید و ساکن تهران یا البرز باشید، خرید شما تنها 24 ساعت طول می‌کشد که به شما برسد و اگر ساکن هر نقطه‌ دیگری در ایران باشید، 72 ساعته محصول خود را درب منزل تحویل خواهید گرفت و هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت و کاملا آنلاین است.

الکاو به خریداران محصولات خود 7 روز مهلت مرجوعی بدون قید و شرط را می‌دهد و اگر تجربه‌ای در زمینه خرید این نوع تجهیزات ندارید، کارشناسان این شرکت به شما مشاوره خواهند داد تا بهترین محصول را انتخاب کنید. تا به اینجای کار مزایای موجود در این فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته را می‌توانستید کم و بیش در دیگر سایت‌ها نیز مشاهده کنید، اما این تمام قضیه نیست.

علاوه بر موارد گفته شده، الکاو نصب پکیج دزدگیر یا دوربین مداربسته را نیز پشتیبانی می‌کند و در اکثر استان‌ها نمایندگی برای انجام این کار وجود دارد، همچنین امکان تسویه درب منزل و اعزام کارشناس جهت بازدید از پروژه نیز از مزایایی محسوب می‌شوند که در کمتر فروشگاه اینترنتی وجود دارد. از معایب این فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته نیز می‌توان به تنوع کمتر نسبت به رقبا اشاره کرد.