کارمندان سابق اپل استورها از تجربیات عجیب شان در برخورد با مشتریان این برند می گویند

سه تن از کارمندان قبلی اپل که در فروشگاه های خرده فروشی این شرکت موسوم به «اپل استور» فعالیت داشتن، تازگیاً به گفتگو با سایت Thrillist پرداخته ان و از بعضی از عجیب ترین تجربیات شون در برخورد با مشتریایی این فروشگاه ها سخن به میان آورده ان. در میون این صحبتا روایتایی وجود دارن که می تونن توجه هر فردی رو به خود جلب کنن.

مثلا، یکی از کارکنان اسبق برند ساکن کوپرتینو گفته که اپل بنا داشته درگاه لایتنینگ و کابلای در رابطه به اونو تا قبل از معارفه رسمی از کارمندان خود در واحدای خرده فروشی مخفی نگه داره تا اطلاعاتی درباره این پورت به بیرون درز نکنه.

از طرف دیگه اونا می خواسته ان محموله کابلای لایتنینگ رو قبل از رونمایی آیفون ۵ به فروشگاه هاشون ارسال کنن، پس تصمیم می گیرن کابلای دارای فیشای جدید رو در درون ماکتایی از کانکتورهای سی پین قدیمی مخفی کنن که تا اون زمان در آی دیوایسا کاربرد داشته.

وقتی که اپل از نسل تازه آیفون -یا همون آیفون ۵- با درگاه جدید پرده بر می داره موضوع به کارکنان اپل استورها اطلاع رسانی می شه و بعد اونا ماکتا رو از کابلا جدا کرده و واسه عرضه رسمی به مشتریان آماده شون می کنن.

همونطور که می تونین تصور کنین شایدً مالکین آیفونا بعضی وقتا در مورد اینکه چیجوری موبایل شون آسیب دیده دروغایی رو سرهم می کنن تا شاید بتونن از گارانتی محصول استفاده برده و به صورت رایگان یه دستگاه نو تحویل بگیرن یا در آخر شرکت سازنده رو راضی کنن که بدون دریافت هزینه ای اسمارت فون شون رو تعمیر کنه.

یکی از کارمندان قبلی اپل استور میگه، مشتری به اون مراجعه کرده بوده و تلاش داشته تا ایشون رو راضی سازه که تلفن همراهش وقتی که به وسیله فضاییا دزدیده شده بوده با مایعی ناشناس و شایدً تولید شده به وسیله بیگانگان در تماس قرار گرفته.

یا کس دیگه ای با کیسه ای پلاستیکی در دست که تیکهای آیفون در درون اون بوده به اونا مراجعه کرده تا محصول رو واسه ایشون تعمیر کنن. ً این شخص از کارکرد تلفن هوشمندش نارضایتی داشته و با اسلحه به اون شلیک کرده بوده؛ شکی نیس که این شکل از آسیب دیدن دیوایس شامل گارانتی نمی شه.

در بخشی از صحبتای کارکنان قبلی اپل اومده که کاربری به اونا مراجعه کرده و موبایلی رو در پیش روی شون گذاشته که شکل ظاهری اش دچار تغییرات جدی شده بوده. این فرد به اونا میگه با دستگاه مشکل داره و به درستی کار نمی کنه.

پشتیبانان اپل از اون می پرسن که دقیقاً چه اتفاقی اتفاق افتاده؟ ایشون توضیح میده که در حال صحبت با اون بوده که موبایل یهو داغ شده و در درون دستش آتیش گرفته، در نتیجه ایشون دستگاه رو رها کرده.

کارشناس اپل اسمارت فون مورد بحث رو تحویل گرفته و در اتاقی دیگه یکم بررسی اش می کنه. دلایل نشون میدن که دستگاه به یقین با مایعی مانند آب در تماس بوده. کارمند اپل به پیش مشتری برمیگرده و این مسئله رو به اون توضیح میده، ایشون در جواب میگه موبایل که آتیش گرفت اونو در درون سینک ظرفشویی انداختم و آب رو روی اون باز کردم.

کارمند برند ساکن کوپرتینو خاطر نشون می سازه واقعیت ماجرا شایدً این بوده که اون دستگاه رو در آب انداخته و بعد واسه خشک کردنش اونو در درون مایکرویو قرار داده یا به هر حال اتفاقی مثل این اتفاق افتاده.

البته راهکارهایی هم این وسط وجود داشته که شما حتی اگه به آیفون خود آسیب وارد کرده بودین بتونین با اونا اپل رو راضی کنین که اونو بدون دریافت هزینه ای تعمیر کنه. مثلا یکی از کارکنان اسبق این مجموعه در اظهاراتش عنوان می داره که آیفون ۶ مشکلی داشته که کم کم دلیل می شده تصاویر ثبت گشته به وسیله دوربین اش دچار اعوجاج شن.

در اون ایام اگه شما به اپل استور مراجعه می کردین و می گفتید آیفون تون به زمین افتاده و نمایشگرش شکسته س فروشگاه به یقین واسه تعمیر مبلغی رو از شما مطالبه می کرده، ولی اگه به مشکل اعوجاج تصاویر اشاره می کردین بدون توجه به صدمات فیزیکی وارد شده به دیوایس، به شما یه موبایل جدید می دادن.

edame

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لقب «بهترین بازی سال ۲۰۱۶» به کدام عنوان خواهد رسید؟

چ آبان ۲۲ , ۱۳۹۸
پرونده سال ۲۰۱۶ هم کم کم بسته می شه و دیگه به جز دو-سه بازی، هیچ عنوان خاصی نیس که شدیدا انتظارش رو بکشیم. واسه گیمرهای علاقه مند، امسال هم بسیار پر مشغله بود و بازیای خوش ساخت خیلی از راه رسیدن و در حالی که انتظاری از یه سری […]