آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

مهاجرت به کشور عمان- ثبت شرکت در عمان

برگزیده

 

در سال های اخیر مهاجرت به عمان برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشورهای همسایه و نزدیک به ایران را دارند،گزینه‌ای مناسب به حساب می آید. یکی از متداول ترین روش‌‌ها برای تحقق این نوع ازمهاجرت، ثبت شرکت درعمان است. به همین علت در این مقاله(که حاصل تلاش تیم تولید محتوای موسسه مهاجرتی نگارش شده است) قصد داریم  تا شما را با متد ها و مزایای مهاجرت به عمان و ثبت شرکت در عمان آشنا کنیم.

ازبین تمامی کشورهای عربی زبان جنوب خلیج فارس، عمان کشوری پر رونق با اقتصادی قوی ودارای  آینده‌ای بسیار روشن است. دلیل این همه رونق اقتصادی را می‌توان اعتبار و قدرت واحد پول عمان (ریال عمانی) دانست. ریال عمانی هم اکنون یکی از پر ارزش ترین ارزهای جهان به حساب می‌آید و سال‌هاست ارزش خود را حفظ کرده است. در حال حاضر ارزش هر ریال عمان معادل بیش از دو و نیم‌برابر دلار آمریکاست.

مسیرهایمختلفیبرای مهاجرت به عمان وجود دارد. سه مورد از متداول ترین روش‌های موجود را در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد که عبارت است از:

  • مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به عمان از طریق مهارت و نخصص شغلی

مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در عمان فواید فراوانی دارد که آگاهی از آن‌ها می تواند برای افرادی  که نیت  سرمایه‌گذاری در کشوری امن در نزدیکی ایران است می‌تواند بسیار مفیدو حائز اهمیت باشد. میتوان یکی ازمهم‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در عمان را این‌گونه بیان کرد:

  • منظره رشد و شکوفایی اقتصادی کشور عمان: کشور عمان در سال های پیشین همیشه از نظر اقتصادی، در حال رشد بوده و به هیچ عنوان دچار افول اقتصادی نشده است و بدیهی است که مهاجرت به عمان برای سرمایه‌گذاران خارجی بسیار جذابیت خواهد بود. بازگشت سرمایه و پول در اقتصاد پر رونق و پر بازده کشور عمان بسیار سریع‌تر از سایر کشورهای عربی خلیج فارس صورت می پذیرد. ومزایا و امکاناتی که دولت عمان در اختیاردسترس سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد، خودش انگیزه ی مهاجرت به عمان از روش سرمایه‌گذاری را  بسیار بالا می برد.

 

  • موقعیت خاص جغرافیایی کشور عمان: مکان جغرافیایی کشور عمان و مسیرهای دریایی ای که بین کشورعمان و سایر کشورهای آسیایی منطقه و حتی بین عمان و کشورهای اروپایی و آفریقایی وجود دارد ، باعث شده تا با مهاجرت به عمان، بتوانید خود را به بازارهای جهانی متصل و از مزیت به خصوصی بهره مند شوید .این مزایا برای سرمایه‌گذارانی که در زمینه صادرات و واردات کار می کنند اهمیت فراوانی دارد  ؛ چرا که مهاجرت به عمان باعث دسترسی اسان تر این سرمایه‌گذاران به کشورهای دیگر می شود وباعث میشود موفقیت‌شان در صادرات و واردات نسبت به قبل رشد چشمگیری داشته باشد.

 

  • همسایگی و نزدیکی ایران و عمان : تعداد بیشماری از سرمایه‌گذاران قصد دارند به منظور سرمایه‌گذاری به کشوری بروند که در نزدیکی ایران است و علت آن واضح و مشخص است: سرمایه‌گذاران در تلاشند که بتوانند هر وقت تمایل داشتند، بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن خودشان را به ایران برسانند. هرچند در بازار جهانی این موضوع اهمیت چندانی ندارد اما بدون شک یکی ازبحث های جذاب مهاجرت به عمان برای سرمایه گذاران ایرانی بحث نزدیکی و همسایگی کشور ایران است.
  • منابع و ذخایر طبیعی موجود در عمان : نفت و گاز از پایه‌ی اصلی اقتصاد کشور عمان می باشد. اما نفت و گاز تنها منابع کشور عمان نیست و این کشوردارای ذخایر و منابع طبیعی فراوان دیگری نیز هست که استخراج و صادرات آن‌ها می تواند منبعی با بازدهی و سود فراوانی به منظور سرمایه‌گذاری و مهاجرت به این کشور می باشد.
  • حمایت‌و پشتیبانی های دولتی: از اصلی‌ترین علل رشد اقتصاد کشور عمان می توان به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مستقیم دولت عمان اشاره کرد که از اهدای تسهیلات و وام‌های کم‌بهره و بلندمدت تا سادگی اعطای اقامت به سرمایه‌گذاران خارجی را در بر میگیرد.
  • حداقل بودجه مورد نیازبرای سرمایه‌گذاری دربین کشور ها: برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت به عمان سرمایه مورد نیازشما در مقایسه با تمامی کشورهای سرمایه‌دارو پیشرفته دنیا (مثل کشورهای اروپایی، یا استرالیا، کانادا، آمریکا…) در جایگاه بسیار پایینی دارد ،بنابرین سرمایه گذاری در عمان، و ثبت شرکت در عمان گزینه‌ای مقرون به‌صرفه برای افرادی است که از سرمایه اولیه بالایی برخوردار نیستند.

 

  • روابط سیاسس خوب و صلح پایدار با همسایگان: از قدیم الایام ، کشور عمان همواره سعی کرده است تا روابط خود با همسایگانش را بهبود بهبود ببخشد. نمونه بارز این مطلب رابه خوبی می‌توانید ازدوری این کشور ازجنگ‌ها و درگیری‌های داخلی و منطقه‌ای مشاهده نمایید. علاوه براین عمان در منازعات و تنش های سیاسی سال های اخیر منطقه به مکررات در نقش کشوری میانجی گر ظاهر شده است و نتیجه این روابط بسیار دوستانه با کشور های منطقه و همسایگان ، امنیت زیادو اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی به کشور عمان است.
یکی دیگر از مطالب سایت :   دلایل محبوبیت پریز توکار نسبت به پریز معمولی

ثبت شرکت در عمان

قصد تاسیس چه نوع شرکتی در عمان را دارید؟ این سوال اولین قدمی است که هدف شما از سرمایه گذاری در عمان را مشخص

می کند.کشور عمان دارای انواع اقسامی از شرکت ها و دارای طیف وسیعی از روش های ثبت شرکت است که مسلما از لحاظ قانونی امکان ثبت تمامی شرکت ها برای افراد غیر عمانی وجود ندارد و ثبت بعضی از این روش ها فقط توسط شهروند عمانی میسر است.

در ادامه میخواهیم تا شما را خلاصه وار با مزایا ثبت شرکت در عمان آشنا نموده تا بتوانیم در تصمیم شما برای انتخابی درست نقشی کوچک داشته باشیم

مزایای ثبت شرکت در عمان

  • باتوجه به تمامی محدودیت ها و پیچیدگی های کشورمان برای ثبت یک شرکت و با مقایسه ای ساده با کشورعمان ،
  • می توان خاطر نشان کرد که کشور عمان در مقایسه با ایران دارای فرآیندی بسی راحت ،سریع و غیرپیچیده است و به هیچ عنوان با دشواری های که در ایران با آن سر و کار داریم همراه نیست و به راحتی میتوان پس از ثبت شرکت در عمان ،شروع به مبادلات جهانی کرد
  • همانطور که قبلا در این مقاله بیان کردیم ،عمان از نظر موقعیت جغرافیایی، جایگاه و موقعیتی بی نظیری دارد زیرا از یک طرف دارای مرزو مسیر آبی وسیع با اقیانوس هند، خلیج فارس، دریای سرخ ،دریای عمان، وخلیج عدن بوده است و از طرفی دیگر، فرودگاه‌های بین‌المللی‌ کشور عمان (برای مثال فرودگاه بین المللی مسقط) همیشه در مسیر دستیابی سیاست‌های توسعه‌ای این کشور، همکاری بسیار خوبی با سرمایه‌گذاران خارجی، صاحبان شرکت‌ و صاحبان صنایع داشته، دارد و خواهد داشت.

کشور های عضو سازمان تجارت جهانی (WTO) میتوانند فرصت و افقی گسترده در مقابل صاحبان و سرمایه گذاران در عمان بگشایند که فرصت های جهانی زیادی را برای متقاضیان به وجود می آورد.

  • اخذ اقامت دائم یکی از مزایا ثبت شرکت در کشور عربی زبان عمان است.
  • از جمله مزایای ثبت شرکت در عمان میتوان به بازکردن یک حساب بانکی بین‌المللی توسط شخص اشاره کرد که بدین وسیله، میتوانند ازمزیت‌های بسیارزیاد حساب‌های بین‌المللی در نقل و انتقالات ارزی برای خود و دریافت تسهیلات بانکی استفاده نماید.
  • عمان جمعا چهار منطقه‌ی آزاد تجاری داراست. با ثبت شرکت در هر یک کدام از این مناطق آزاد، میتوانید تا نهایت پنجاه سال،از پرداخت مالیات معاف شوید و از پشتیبانی  متعدد دولت عمان بهره‌مند شوید.
  • ثبت یک شرکت از مدل مسئولیت محدود (LLC) می‌تواند شما را از پرداخت انواع بسیاری از مالیات‌ها (مانند: مالیات بر دارایی‌ها، مالیات سود سهام، و مالیات بر ارزش افزوده) معاف گرداند.
  • دولت عمان برای پیشروی سیاست‌های خود، بودجه بالایی را خرج توسعه‌ی اقتصادی کشور کرده است؛ به دلیل همین سیاست‌هاو روش ها، اگر یک سرمایه گذار بتواند پس از ثبت شرکت خود، قراردادی رسمی با دولت منعقد کند، بدون شک سود بی شماری به دست خواهد آورد. عقد قرارداد یک شرکت با دولت عمان، غیر ممکن نیست، به این علت که دولت عمان بیشتر اوقات پروژه‌های خرد و کلان خود را فقط به شرکت‌های خارجی واگذار می‌کند.

 

  • خارج از لطف نیست که دوباره بحث بوجه کم برای سرمایه گذاری در عمان را عنوان کنیم .برای ثبت شرکت در عمان و برای تامین مخارج جاری شرکت‌ها در این عمان ، نیاز به سرمایه‌ای دارید که به طرز قابل توجهی کمتر از سرمایه‌ی مورد نیاز در سایر کشورهای عربی است. به همین سبب به صراحت ادعا می‌کنیم ثبت شرکت در عمان، گزینه‌ای مقرون به صرفه است.
  • قوانین دولت عمان واضح اعلام کرده است سرمایه گذارانی که با سرمایه خارجی در این کشور اقدام به ثبت شرکت نمایند،با اسم سرمایه‌گذار خارجی، امکان گرفتن اقامت یک ساله را دارند و این اقامت‌شان تا هر زمانی که سهامدار و صاحب شرکت خود باشند، قابل تمدید است.
  • سرمایه گذارانی که اقدام به ثبت شرکت در عمان میکنند ،میتوانند برای خود، خانواده‌ی خود، شرکای خود، و خانواده‌ی شرکای خود نیز اقامت بگیرند که این امر مزایا بالایی محسوب میشود.
  • افرادی که با ثبت شرکت در عمان اقامت این کشور را اخذ می‌نمایند قادرند به راحتی نسبت به شهروند ها و سرمایه گذارانی ایرانی نسبت به انواع ویزا اقدام نمایند.
  • افرادی که با ثبت شرکت در عمان، اقامت این کشور را می‌گیرند میتوانند به طورت مولتی (نا محدود )به کشورهای عربی (از جمله قطر و کویت و امارت متحده) رفت و آمد نماید.