آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

شرایط اقامت پس از تحصیل در انگلیس

برگزیده

 

اقامت پس از تحصیل در انگلیس یکی از دلایلیست که افراد بسیاری علاقه مند به تحصیل و آموزش در کالج ها و دانشگاه های کشور انگلستان هستند. اما باید بدانیم چگونه میتوان اقامت پس از تحصیل را در این کشور به دست اورد. اقامت پس از تحصیل در انگلستان مهمترین پرسش دانشجویان مشغول به تحصیل در انگلستان است . راه های زیادی برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان وجود دارد ولی باید از مطمئن ترین راه که کمترین هزینه را داشته باشد برای دریافت اقامت استفاده کرد.

 

یکی از کشورهای محبوب میان دانشجویان بین المللی کشور انگلستان است چرا که دانشگاه های این کشور و روند تحصیل در انگلستان اغلب در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند و مدرک آن ها مدرکی بین المللی محسوب میشود.

معرفی انگلیس

کشور انگلیس یکی از کشورهای جهان اول اروپایی به شمار میرود که دانشگاه های معتبر و متعددی را در خود جای داده است. سطح زندگی در این کشور و درامد ماهیانه بالا است.

دانشگاه های این کشور اغلب دانشجویان بین المللی را بر اساس رزومه تحصیلی پذیرش میکنند لذا فردی که میخواهد پذیرش این دانشگاه ها را به دست بیاورد باید رزومه تحصیلی قوی ای داشته باشد.

همانطور که اشاره کردیم هدف اغلب دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان این است که بتوانند پس از تحصیل اقامت این کشور را به دست اورند. راه های اقامتی این کشور پس از تحصیل متنوع است که در ادامه به آن ها میپردازیم.

راه های اقامت پس از تحصیل در کشور انگلیس

اقامت کاری

یکی از متداول ترین روش ها برای دریافت اقامت پس از تحصیل از طریق اقامت کاری است. با توجه به کار و مدت زمانی که قرار است در این کشور کار کنید باید برای ویزای مخصوص به آن اقدام کنید.

برای دریافت اقامت کاری پس از تحصیل ویزاهای متعددی وجود دارد که به این صورت دسته بندی میشوند:

  • Tire1
  • Tire2
  • Tire4 (ویزای تحصیلی)
  • Tire5

ویزای کار Tire2

یکی از معمول ترین ویزاهای کاری در انگلستان ویزای tire 2 است که به فرد اجازه اقامت به مدت 5 سال در انگلستان را میدهد. این ویزا به کسانی تعلق میگیرد که میخواهند به صورت تمام وقت در این کشور به کار بپردازند.

برای این که بتوانید این ویزا را دریافت کنید باید مدرک تحصیلی کارشناسی یا ارشد و یا مدرک فنی و حرفه ای داشته باشید. دانشجویان دوره دکترا نیز میتوانند در زمان تحصیل این ویزا را دریافت کنند با این شرط که کار کردن به تحصیل آن ها صدمه ای وارد نکند.

مدارک مورد نیاز ویزای Tire2

علاوه بر مدرک تحصیلی برای دریافت این نوع ویزا باید شرایط دیگری نیز داشته باشید. این شرایط عبارت اند از:

گواهی کارفرما یا اسپانسرشیپ

این گواهی را باید کارفرمای شما که دارای مدرک tire 2 انگلستان است برای کار ضمن تحصیل در کشور انگلستان را به شما بدهد و شما آن را به اداره مهاجرت انگلیس تحویل دهید.

حقوق دریافتی Tire2

یکی از شرایط مهم برای دریافت اقامت کاری پس از تحصیل این است که در طول زندگی در این کشور تمکن مالی داشته باشید به این صورت که حقوق ماهیانه شما پس از کسر مالیات ها چیزی در حدود 2080 پوند باشد.

البته این میزان حقوق در خصوص برخی از مشاغل صدق نمیکند و در این زمینه استثناهایی هم وجود دارد. با این حال از طرفی دیگر نیز باید تمکن مالی خود را اثبات کنید.

یکی دیگر از مطالب سایت :   آموزش ثبت نام و ساخت اکانت در صرافی بایننس binance

به این صورت که باید به مدت 90 روز در حساب بانکی تان مبلغ 945 پوند وجود داشته باشد و بتوانید برای ماه اول هزینه زندگی در انگلستان  را پرداخت کنید. از طرفی بتوانید مکانی را برای اقامت خود داشته باشید.

 

ویزای Tire 5

نوع دیگری از ویزای کاری پس از تحصیل ویزای tire 5 است که به دو دسته تقسیم بندی میشود:

طرح جوانان پویا

این ویزا که برای جوانان بین 18 تا 30 سال در نظر گرفته شده است به مدت 2 سال برای کسانی که از کشورهای استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، ژاپن، مونوکو، نیوزلند، جمهوری کره، تایوان و همچنین اتباع انگلیسی که خارج از خاک بریتانیا اقامت دارند اقدام کنند وجود دارد.

برای دریافت این ویزا میتوان از خارج از خاک این کشور نیز اقدام کرد. مدارک مربوط به این ویزا نیز شامل اسپانسرشیپ و تمکن مالی فرد میشود.

طرح کارگران موقت

این طرح به افراد این اجازه را میدهد که به مدت یک یا 2 سال (بسته به زمان پروژه مورد نظر) اقامت این کشور را به دست اورند. این طرح شامل پروژه های زیر میشود:

  • تبادل مقامات صالحۀ دولتی
  • مشاغلی که مربوط به امور ورزشی می شوند
  • مشاغل داوطلبانه و به صورت خیریه
  • توافقات بین المللی
  • مشاغل و امور مذهبی

Tire 1

این ویزا که مربوط به کارافرینان خارجی است به دو دسته تقسیم بندی میشود:

  • دسته اول مربوط به کارافرینانی است که خارج از این کشور تحصیل کرده اند و تنها میخواهند با ورود سرمایه خود به این کشور اقدام به کارافرینی کنند.
  • اما دسته دوم که موضوع مورد نظر ما در این مقاله است مربوط به فارغ التحصیلانی است که پس از پایان تحصیلات میخواهند در این کشور اقدام به کار افرینی کنند.

برای اقدام از طریق این نوع ویزا اگر داخل خاک این کشور باشید ویزای 2 ساله و در صورتی که از خارج از این کشور اقدام کنید ویزای 3 سال و 4 ماهه تعلق میگیرد.

دقت کنید که میتوانید پس از اتمام مهلت ویزای خود آن را تمدید کرده و به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید. هم چنین اگر فعالیت شما نتیجه خوبی برای این کشور داشته باشد میتوانید اقدام به دریافت اقامت دائم این کشور کنید.

در نظر داشته باشید که پس از دریافت ویزای نوع 1 این کشور تنها میتوانید به فعالیتی که در زمان دریافت ویزا آن را عنوان کرده اید بپردازید.

همچنین برای اطلاعات تکمیلی در جهت دریافت ویزای tire1 می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای Tire1

تمکن مالی

اگر در خاک انگلیس هستید باید مبلغ 3310 پوند و اگر خارج از خاک این کشور هستید مبلغ 945 پوند به طور مستمر و به مدت 90 روز در حساب بانکی خود داشته باشید.

سرمایه گذاری اولیه

برای راه اندازی کسب و کار در این کشور باید مبلغی بین 5000 تا 20000 پوند به همراه داشته باشید.

مدرک زبان

ثبت نام

در این مرحله باید به صورت کارفرما در اداره مهاجرت این کشور ثبت نام کنید و یا عضو مرکزی در حیطه کاری خود در این کشور شوید.

منبع: خبرگذاری ایلنا