رسوایی توئیتر؛ فروش اطلاعات کابران

این بار نوبت به رسوایی توئیتر رسیده. توئیتر اعلام کرده در سال ۲۰۱۵ دسترسی یه روزه به اطلاعات عمومی کاربرانش رو در اختیار شرکتی قرار داده که در رسوایی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک همکاری داشته.

در ادامه افشای اطلاعات خصوصی کاربران در شبکه های اجتماعی جهان این بار دست توییتر رو شد.

هنوز چند هفته از جدیدترین رسوایی فیسبوک نگذشته که توییتر اعلام کرد که اطلاعات کاربران خود رو در اختیار الکساندر کوگان از شرکت GSR قرار داده.

حتما بخونین: رسوایی فیسبوک؛ زاکربرگ در راه کنگره آمریکا

شرکت GSR که قبل از اینم با همکاری مدیر فیس بوک واسه اپلیکیشن سوال و جواب خود مبادرت به سرقت اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک کرده بود دوباره با تایید مدیران توییتر مبنی بر فروش اطلاعات کاربران هدف پیکان رسانه ها قرار گرفت.

توییتر رسماً اعلام کرده که اطلاعاتی رو به «الکساندر کوگان» فروخته. کوگان فردیه که شرکت «Global Science Research» یا به طور خلاصه «GSR» رو تأسیس کرده بود.

این شرکت اپ خاص ای رو واسه فیسبوک طراحی کرده بود که به استخراج اطلاعات از کاربران این شبکه اجتماعی می پرداخت. بعدا این اطلاعات در اختیار موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالیتیکا قرار داده شد و مورد سوء استفاده قرار گرفت.

براساس اعلام توییتر خیلی از اطلاعاتی که به کوگان فروخته شده، به واسطه شرکت GSR در اختیار شرکت کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته. طبق گزارشا GSR در سال ۲۰۱۵ واسه دسترسی به داده های توییتر به مدت یه روز مبلغی رو پرداخته بود.

توییتر در بیانیه ای به بلومبرگ گفت: “در سال ۲۰۱۵، GSR یه بار دسترسی API به یه نمونه تصادفی توییتای عمومی از یه دوره پنج ماهه از دسامبر ۲۰۱۴ تا آوریل ۲۰۱۵ داشته. “

“براساس گزارشای گذشته، ما بازبینی داخلی خود رو انجام دادیم و هیچ دسترسی به اطلاعات خصوصی در مورد آدمایی که از توییتر استفاده می کردن پیدا نشد.”

توییتر دسترسی به اطلاعات عمومی از راه رابط برنامه نویسی کاربردی (API) یا نرم افزاری که درخواست اطلاعات رو ارائه میده رو واسه بعضی از شرکتا، پیشرفت دهندگان و کاربران جفت و جور می کنه.

این شرکت داده ها رو به سازمانا می فروشه که بیشتر از اونا واسه تحلیل رویدادها، احساسات یا خدمات مشتری استفاده می کنن.

مشتریان سازمانی دارای وسیع ترین دسترسی به داده ها هستن که شامل ۳۰ روز گذشته توییتا یا دسترسی به توییت از سال ۲۰۰۶ه.

واسه این دسترسی، مشتریان باید چگونگی برنامه ریزی واسه به کار گیری داده ها رو توضیح بدن و کاربران پایانی هستش.

 توییتر در این اعتراف اعلام کرده که فقط اطلاعات کلی کاربران خود رو در اختیار GSR قرار داده و هیچ دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران رو به کوگان نداده.
اصلی ترین نگرانی که در مورد شرکت GSR هست اینه که از نظر تئوری می تونه داده های فیسبوک و توییتر رو با هم ترکیب کرده باشه تا از این روش اطلاعات بیشتری رو استخراج کنه.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوون – بلومبرگ – دیجیاتو

فاضلی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رقص گوگل Google Dance چیست؟

ش دسامبر 14 , 2019
رقص گوگل Google Dance یکی از الگوریتمای نامعلوم گوگله و گوگل تا حالا مستقیما وجود اینجور الگوریتمی رو تایید و یا تکذیب نکرده. سرفصل محتوا رقص گوگل (Google Dance) چیه؟ چیجوری بفهمم که سایت من در برابر Google Dance قرار گرفته؟ گوگل دنس موقع سندباکس موقع رقص گوگل چه کنیم؟ رقص گوگل (Google Dance) […]