راهنمای سئو آسان برای افراد مبتدی

درزمان یه مدت که سئو پارسیان به آموزش بهینه سازی سایت مشغول شده کاربران زیادی از سخت بودن سئو و نتیجه گرفته شده در اون گله مند بودن که شاید اونا به این نکته توجه نکردن که سئو یه کار زمان بره. یعنی هم یاد گرفتن علم اون براساس تجربه و کاره و به نتیجه رسیدن کار سئو هم یه روند طولانی مدته. اما اگه با موارد زیر شروع کنین سئو آسونه!

راه های شروع و انجام سئو بسیار جور واجور و گوناگونه اما مهمه که بهترین روش در بهترین زمان انجام شه. میشه این قدما و پله ها رو به عنوان شروع کار و مقدمه ایی بر کار سئو به حساب آورد:

سرفصل محتوا

  • به دنبال کلمات کلیدی در رابطه باشین.
  • تشخیص اینکه چه محتوایی لازمه و چیجوری میشه اون رو بهتر کرد.
  • حواس جمع باشین که روبوتای گوگل سایت شما رو قبول کنن.
  • تمرکز شما روی دریافت لینک باشه تا لایک گرفتن
  • اعتبار و مقبولیت خود رو در طول زمان با بازاریابی درست بدست بیارید.
  • کلام آخر

به دنبال کلمات کلیدی در رابطه باشین.

با به کار گیری نرم افزارهای جستجو کلید واژه٬ یه کلمه و یا دسته ایی از کلمات که به تجارت و برند شما مربوطه رو شناسایی کنین و بعد روی کلید واژه در رابطه کار کنین.

شناسایی کلید واژه مهمه و به اصطلاح خشت اول کار سئو کلمه کلیدیه اضافه و یا کم کردن حتی یه حرف شما رو از چیزی که موردنظرتان هست دور می کنه.

به کار گیری کلید واژه مناسب این فرصت رو به شما میده که دسته جدید و بخشای تازه در سایت خود بوجود بیارید و با به کار گیری این دسته ها بتونین کاربر بیشتری به رو سایت خود منتقل کنین.

فایده این دسته بندی و بخش کردن اطلاعات سایت اینه که کاربران ممکنه به موضوعات شما علاقه مند شن و لیست اطلاعات شما مورد علاقه اونا باشه. کلید واژه رو بطور مرتب پیگیری و دنبال کنین.

ببنید که الان در چه رتبه ایی قرار دارین و در صفحه چندم جستجو ظاهر میشین و همین طور سایتای دیگری که در رتبه های اول قرار دارن رو هم بررسی و تحلیل کنین تا فهمیده باشین که چه نوع کلمات کلیدی اونا رو به رتبه های اول و صفحه اول آورده. این کار به شما بسیار کمک می کنه تا بتونین به بالاترین جایگاه نزدیک شید.

می تونین از مقالات زیر کمک بگیرین:

  • ۱۱ وسیله پیدا کردن کلمات کلیدی سایت واسه افزایش بازدید
  • تعیین جایگاه کلمات کلیدی سایت در وبمستر گوگل
  • تراکم کلید واژه Keyword Density چیه؟
  • کلمات کلیدی طولانی Long Tail Keywords و بهبود سئو

تشخیص اینکه چه محتوایی لازمه و چیجوری میشه اون رو بهتر کرد.

چیزی که مورد توجه کاربران و استفاده کنندگانه باید دستور کار شما قرار گیرد. ساخت و ایجاد محتوای شما باید براساس نیاز کاربر باشه چون شما سایت خود و اطلاعات خود رو جز واسه استفاده اونا طراحی و بهینه سازی نمی کنین و البته یادتون هم که نرفته٬ محتوا پادشاه س! با شناخت نیاز ، اون وقت باید محتوا رو بسازین.

تلاش کنین محتوا طوری باشه تا عمق نیاز کاربر رو براورده کنه و مهم باشه طوری که خوندن و به کار گیری مطلب شما واسه اون به درد بخور باشه. جستجوی کاربران هم خیلی با اهمیته یعنی اینکه جستجو چه کلمات و عباراتی رو شامل می شه و اطلاعات سایت شما نیاز کاربر رو برطرف کنه.

شاید شما روی یه کلمه خاص تمرکز کردین و کاربران با هم معنی اون کلمه جستجوی خود رو انجام میدن. یا اینکه اونا درباره مشکلات جستجو می کنن و شما فقط روی کلمات کلیدی بعد از حل مشکل کار کردین. مثلا جستجو درباره سرما و یخ زدگیه و شما درباره گرم کردن و … محتوا نوشته اید.

می تونین از مقالات زیر کمک بگیرین:

  • اهمیت سئو محتوا سایت
  • بهترین محتوایی که تاثیر خوبی بر سئو داره چیه؟
  • تاثیر محتوا با کیفیت و بهینه بر سئو سایت
  • فوت وفن ها‎ی ارتقا سئو محتوای سایت
  • روش هدف دار محتوای دراز مدت
  • سه راه و روش داده محور واسه پیدا کردن مؤثرترین ایده های محتوا
  • رموز ایجاد محتوای جذاب؛ تشویق بقیه واسه به اشتراگ گذاشتن
  • ترفندهای تولید محتوای جذاب واسه مخاطبان بی حوصله
  • چیجوری با تولید محتوا مشتری جدید پیدا کنیم؟
  • محتوای تکراری چیه؟
  • ۵ ترفند واسه یه نویسنده محتوای موفق
  • بررسی کارکرد محتوا و گزارش گیری از اون

حواس جمع باشین که روبوتای گوگل سایت شما رو قبول کنن.

واسه اینکه کاربران بتونن به سایت و بلاگ شما برن و استفاده کنن اول سایت شما باید در دسترس اونا باشه یعنی بتونن سایت شما رو پیدا کنن. محتوایی که شما می کنین هم باید واسه کاربر قابل استفاده باشه و در عین حال روبوتا هم محتوا رو قبول کنن.

بحث روبوتا و خزندها و اسپایدرها و یا اسمای دیگه خیلی با اهمیته و نباید ندیده گرفته شه. در این جا به بعضی از نکات درباره مقبولیت محتوای شما بوسیله روبوت می پردازیم:

. کاری کنین که آسون در دسترس باشین: مطمئن شید که هیچ صفحه ایی وجود نداره که دریافتش از صفحه اصلی شما واسه کاربران مشکل باشه.

. تلاش کنین که URL شما تا حد امکان کوتاه باشه.

. روبوتا نوشته هایی که یه تیکه از یه تصویر هستن رو ایندکس نمی کنن: تلاش کنین نوشته ها خارج از تصویر باشن و همین طور در منبع HTML به شکل نوشته باشه.

. حواس جمع باشین که صفحات شما بعضی وقتا مورد خزش قرار گیرد: اگه این طور نباشه به این مفهومه که گوگل در ایندکس محتوا شما دچار مشکل شده.

می تونین از مقالات زیر کمک بگیرین:

  • اسپایدر یا Spider ، خزنده یا Crawler در موتورهای جستجو
  • ایندکس شدن در گوگل یعنی چه؟
  • سریع ترین روشای ایندکس شدن بوسیله گوگل

تمرکز شما روی دریافت لینک باشه تا لایک گرفتن

روشنه که سیگنالای شبکه های اجتماعی بسیار سودمنده اما از تاثیر لینکا هم غافل نشید. واسه گرفتن بک لینک٬ محتوای شما باید ارزش لینک دادن رو داشته باشه و غنی و جذب کننده و ناب باشه.

اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین بهتره بدونین یه دامین خوب٬ در خاطرها می مونه و خیلی راحت نوشته می شه. اگه دامنه شما بدترکیب و بی اسلوبه اون رو تغییر بدید. شاید واسه گرفتن دامنه مناسب و مربوط به فعالیت و کلید واژه مجبور شید که هزینه کنین اما ارزش این هزینه کردن رو داره.

می تونین از مقالات زیر کمک بگیرین:

  • لینک سازی یا لینک بیلدینگ یا  Link Building چیه؟
  • بک لینک Backlink چیه؟
  • لینک سازی عمیق Deep Link چیه؟
  • فوت وفن ساخت بک لینک واقعی و موثر
  • چیجوری کمپین لینک بیلدینگ راه اندازی کنیم – قسمت اول
  • چیجوری کمپین لینک بیلدینگ راه اندازی کنیم – قسمت دوم
  • تغییرات روش هدف دار لینک سازی Link building ۲۰۱۸
  • ساخت لینک طعمه link bait و تاثیر اون در سئو سایت
  • بالا بردن رتبه سایت با بک لینک اصولی
  • مزرعه لینک Link Farm چیه؟

اعتبار و مقبولیت خود رو در طول زمان با بازاریابی درست بدست بیارید.

تلاش کنین در تجارت و کار و کاسبی خود به عنوان یه حرفه ایی شناخته شید. حضور در کنفرانسا و همایشا که مربوط به تجارت شماس بسیار اثربخشه.

اگه بتونین خود رو صاحب سبک و دارای یه فن مخصوصا در فعالیت خود نشون بدید همه خواهان همکاری و رابطه با شما می شن.

اگه تازه شروع کردین و توانایی حضور در همایشای تخصصی رو ندارین از محله و منطقه خود شروع کنین و نشون بدید که در اون موضوع توانایی دارین. با این روش با دوستان و آشنایان فعال در کار و فعالیت خود آشنا میشین و می تونین با هم همکاری کنین و به همدیگه مشورت بدید.

از شبکه های اجتماعی هم غافل نشید، با در نظر گرفتن نفوذ این رسانه ها در زندگی روزمره ما فعالیت در اونا می تونه بسیار اثر داشته باشه.

  • برند سازی یا برندینگ Branding چیه؟
  • ۵ قدم واسه ساختن برند شخصی استارت آپ شما
  • موفق ترین برنده های دنیا در شبکه های اجتماعی
  • جادوی پینترست و برندینگ
  • بازاریابی و برندینگ در استوری اینستاگرام

کلام آخر

اگه به نکات گفته شده توجه کنین و طبق اصول و روشای تخصصی سئو حرکت کنین می تونین یه سئو قوی بسازین. فقط یادتون نره فعالیتای سئو یه کار زمان بره.

از روشای سئو کلاه سیاه اصلا استفاده نکنین که دچار پنالتی و جریمه میشین و از تکرار موارد گفته شده در بالا  غفلت نکنین. می تونین در این مورد از خدمات سئو پارسیان استفاده کنین.

در آخر یادتون باشه که سئو یه علم در حال پیشرفت و بسیار متغیره تلاش کنین همیشه به روز باشین و فقط به موارد بالا تکیه نکنین. موارد بالا پایه سئوی پایه س اگه  می خواین یه سئوکار حرفه ای باشین نیاز به تحقیقات خیلی بیشتری دارین. می تونین از آموزشای سئو پارسیان استفاده کنین.

فاضلی

Next Post

رقص گوگل Google Dance چیست؟

ش دسامبر 14 , 2019
رقص گوگل Google Dance یکی از الگوریتمای نامعلوم گوگله و گوگل تا حالا مستقیما وجود اینجور الگوریتمی رو تایید و یا تکذیب نکرده. سرفصل محتوا رقص گوگل (Google Dance) چیه؟ چیجوری بفهمم که سایت من در برابر Google Dance قرار گرفته؟ گوگل دنس موقع سندباکس موقع رقص گوگل چه کنیم؟ رقص گوگل (Google Dance) […]