راهنمای خرید خودرو دست دوم و کارکرده

خرید یه اتومبیل جدید در کنار همه جذابیت هایی که داره، یه سری نگرانی های خاص خودشو به همراه داره. بعضی از افراد بهتر می دونن واسه اینکه خودروی صفر کیلومتر بخرن، از راه نمایندگی های رسمی دست به کار شن. معمولا این روند ساده تر بوده و مشکلات کمتری به همراه داره. اما در این مطلب روی صحبت ما با مشتریانیه که می خوان خودروی جدید رو، چه صفر کیلومتر و چه کارکرده، با مراجعه به بنگاه های معاملاتی و یا دلالان خودرو جفت و جور کنن. معمولا بعد از خرید به این روش، برگردوندن خودرو به هر دلیل خیلی کار ساده ای نبوده و یا شاید اصلا ممکن نباشه! پس هیچکی دوست نداره یه خرید ناموفق رو تجربه کنه. در بین معامله و حتی بعد از اون نکات بسیاری زیادی وجود دارن که لازمه رعایت شن. ولی در این مطلب بیشتر تلاش شده به یه سری مواردیکه قبل از خرید کمتر به اونا توجه می شه، اما شاید یه خرید بد رو رقم بزنن، صحبت شه.

۱. مدت زمان معامله

خوب روی کاغذ پروسه خرید یه خودرو بسیار ساده به نظر می رسد. شما به بنگاه مراجعه کرده، مدل دلخواه رو انتخاب می کنین و قیمتی که واسه اون تعیین شده، حالا با کمی بالا یا پایین، پرداخت و درآخر مالک اون اتومبیل می شید. اما شاید مدت زمان لازم واسه تکمیل این پروسه بنا به دلایلی، زیادتر از اندازه عادی شه. بعضی وقتا امکان داره به دلیل بعضی شلوغ کاری های بی مورد که فقط معطل شدن رو به همراه دارن، مشتری تمرکز خود رو از دست بده و نتونه به اصلی ترین نکات معامله توجه لازم رو داشته باشه. در این حالت امکان داره شما تن به هر شرایطی بدین و نتونین به درستی درباره یه سری از مسائل اراده کردن کنین. یعنی در این لحظه همه هدف شما اینه که از این شلوغی ول شده و با یه خودرو بنگاه رو ترک کنین. پیشنهاد می شه در اینجور شرایطی از فروشنده در خواست کنین تا دوری با خودرو زده و اگه شد روز بعد واسه انجام معامله مراجعه کنین تا اول اینکه دیگه حرفی از مقدمات درمیون نباشه و دوم اینکه فقط به معامله اصلی پرداخته شه.

۲. علم فنی مشتری

بیشتر فروشندگان و دلالانی که در بنگاه هستن، واسه شروع فرض می کنن شما علم و اطلاعات کمی در مورد خودرویی که واسه خرید به دنبال اون هستین، دارین. به طور مثال بارها دیده شده که فروشنده با تبلیغاتی که برروی رینگ و لاستیک نو یه خودرو و یا تمیز بودن بدنه اون به راه انداخته، مشتری رو راضی کرده که این خودرو بی مثل بوده اما غافل از اینکه بعد از خرید، مشکلات فنی زیاد قراره حسابی اون رو به دردسر و خرجای اضافی بندازه! امروزه به لطف حضور پررنگ اینترنت در زندگی روزمره هممون، انتظار می رود مشتریان قبل اینکه به خرید قطعی یه خودرو فکر کنن، خوب همه اطلاعات دور و بر اونو، چه از دید فنی و چه از دید آپشن ها و امکانات، تحت بررسی بذارن. در این حالت به جای توجه به موارد بی اهمیت، سوالات مهم تری رو بیرسید تا فروشنده حساب کار دستش باشه و اصلا تلاش نکنه ذهن شما رو منحرف کنه.

۳. بازی با شرایط پرداخت

همیشه به ابن نکته دقت کنین که هدف اصلی بیشتر فروشنده ها، رسیدن به بیشترین حد سود ممکن در هر معامله س. پس مطمئن باشین مصلحت شما و یا به بیان دیگه سود و نفعی که ممکنه از معامله نصیب شما شه، اصلا جزء نگرانی های اونا حساب نمی شه. زمانیکه واسه تعیین شرایط پرداخت خودروی مورد توجه وارد مذاکرات جدی با فروشنده می شید، خیلی دقت کنین. بدونین که همیشه واسه قیمت اولیه اعلام شده، جا واسه چانه زدن هست. اگه می خواید خودروی خود رو به صورت اقساطی یا همون شرایطی جفت و جور کنین، لازمه توجه خود رو بالا ببرین. شاید فروشنده در بازی با اعداد کمی تمرکز شما رو برهم بزنه. مثلا مدت زمان پرداخت رو زیاد کنه و شما فکر کنین که این به نفع شماس چون در این حالت مبلغ اقساط ماهانه کاهش می یابد. همیشه حساب کنین که کل مبلغ پایانی پرداختی در شرایط جور واجور چقدر می شه. بعضی وقتا شما ناخواسته مجبور می شید چند برابر قیمت یه خودرو رو پرداخت کنین!

۴. طعمه گذاشتن

یکی از راه های بازاریابی بسیار رایج در بین فروشنده ها، طعمه گذاشتنه. فرض کنین پشت ویترین یه مغازه وایس تاده و نظرتون به قیمت یه کالا که از حد عادی ارزونتر تعیین شده، جلب می شه. فروشنده که با قصد پیاده کردن برنامه فروش خودش این کار رو انجام داده، به محض ورود شما به داخل فروشگاه شروع به تبلیغ یه کالای گرانتر می کنه. هدف این کار راضی کردن شما واسه منصرف شدن از خرید کالای اول و درآخر فروش محصول مورد نظر فروشنده س. حالا این داستان در مورد خودرو هم هست. تبلیغات گسترده و جذاب واسه یه مدل با قیمتی استثنایی که باعث جذب شدن بسیاری به بنگاه می شه. اما اتفاقی که می افتد فروش یه مدل دیگه با قیمتی بالاتره. بعضی وقتا دیده شده حتی اگه مشتری روی همون مدل اصرار کنه، با بهونه هایی در محدودیت فروش اون مواجه می شه!

۵. اصرار واسه فروش

همیشه نسبت به رفتار فروشنده حساس باشین. بعضی وقتا فروشندگان به گونه ای یه خودرو رو به شما پیشنهاد و تبلیغ می کنن مثل اینکه تنها مدلیه که فقط واسه شما ساخته شده و اگه اون رو نخرید، ضرر می کنین. یا اینکه طوری صحبت می کنن که انگار شما فقط یه بار فرصت خرید خودرو رو دارین و اگه اون رو از دست بدین، باید به داشتن دوچرخه یا موتورسیکلت فکر کنین! در لابه لای این مدل اصرار ها همیشه حواستون باشه که شاید مدل جدیدتر خودروی مورد توجه شما وارد بازار فروش شده و از این موضوع بی خبرید. پس حتما قیمت مدل فعلی با کم شدن زیادی مواجه می شه.

راهنمای خرید خودرو مناسب

خودروهایی که خانوما دوست دارن

خودرو

فاضلی

Next Post

راهنمای خرید لباس سایز بزرگ

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ واسه بعضی قوانین کلی، اهمیتی نداره که چه نوع اندامی دارین، اما همه لباسا از این قوانین پیروی نمی کنن. واسه همینه که ما به سراغ جودی آرنولد، طراح برند لباسای اندازه برگ Eloquii رفتیم، تا از مهمترین فاکتورهایی که […]