راهنمای انتخاب دکوراسیون اتاق خواب

bedroom

بیشتر افراد، اتاق خواب رو تنها جایی از خونه خود می دانند که بی بروبرگرد از اون انتظار آسایش و رسیدن به آرامش رو دارن اما ندیده گرفتن بعضی موارد که بر روان اونا اثرات بد می گذارد باعث می شه نه زود و خوب بخوابن نه به اون آرامش و آسایشی که توقع دارن برسن. چند مورد از اونا رو در ادامه بخونین و به کار گیرید تا وقتی راحت تر رو در اتاق خواب بگذرونین.

این وسایل رو از اتاق خواب تون خط بزنین

اگه داشتن خوابی آروم و عمیق در طول شب براتون مهمه و دوست دارین هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی واسه انجام دادن برنامه هاتون بیدار شید به پیشنهاد ما عمل کنین. خیلی از کارشناسان می گن که وجود تلویزیون، کامپیوتر، لوازم ورزشی مثل تردمیل در اتاق خواب یکی از بزرگ ترین مشکلات واسه داشتن خوابی آروم و عمیقه. این وسایل و یا هر وسیله ای که انگار به کار، تفریح یا ورزش در رابطه می شه مانع از تمرکز شما بر موضوع خواب شده و اینطوری انرژی خواب رو از فضای اتاق خوابتون دور می کنه. آرامش، سکوت و تمرکز از جمله عواملیه که به داشتن خوابی راحت و عمیق به شما کمک می کنه. خوابی که علاوه بر سلامت، نشاط و طول عمر شما رو هم تضمین می کنه.

چوبی یا فلزی؟

خیلی از کارشناسان می گن که تختخواب چوبی در مقایسه با تختخواب های فلزی واسه استراحت و خواب شبونه مناسب تر هستن. چون فلز به جهت داشتن وجود سرد و خشن موجب انتقال سردی به بدن آدم شده و اینطوری تاثیر نامناسبی رو بر عمق و کیفیت خواب آدم می گذارد. در حالی که چوب از این جهت که برگرفته از طبیعته انرژی، شادی، گرمی و نرمی رو به شخص در بین خواب منتقل می کنه و مناسب ترین جنس واسه جفت و جور تختخواب چه واسه کودکان و چه واسه بزرگسالان حساب می شه.

باید پنجره ای داشته باشین

هیچوقت اتاقی رو که بدون پنجره س واسه اتاق خواب خود انتخاب نکنین. این اتاق ناجور ترین انتخاب واسه محل خواب شماس و دلیلای زیادی واسه اون هست. یکی از مهم ترین عواملی که این اتاق رو به بدترین انتخاب تبدیل می کنه نابود کردن شانس تهویه هوا در اتاقه. اینطوری بدون وجود پنجره رابطه اتاق با هوای آزاد و پر اکسیژن محیط قطع می شه و امکان اکسیژن رسانی در طول روز به اتاق خواب ناممکن می شه. پس شب به هنگام خواب اکسیژن کافی وجود نداره. ضمن اینکه نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق رو هم مشکل می کنه و شخص رو از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می کنه. که هر دوی اینا هم اکسیژن و هم نور آفتاب از جمله چیزای مهم یه اتاق خواب مناسبه.

نور چشمون تون رانزند

مناسب ترین نورپردازی واسه اتاق خواب اون هستش که نور به گونه ای در این فضا تابیده شه که چشم افراد رو مستقیم نشونه نره. یعنی این نور موجب آزار چشم فردی که نیاز به استراحت داره نشه. پس واسه اتاق خواب مخصوصا در وقتی که ساعت خواب نزدیکه نمی توان از نور لامپ های معمولی استفاده کرد بلکه باید از نورهایی ضعیف به اندازه نور یه شمع استفاده کرد. واسه این منظور می تونید از لامپ هایی که با سوئیچ های گردان طراحی شده ان استفاده کنین با چرخاندن این سوئیچ ها می تونید نور لامپ رو در حد یه شمع تنظیم کنین. ضمن اینکه به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که از نورهای گرم مثل لامپ های زرد استفاده کنین.

وجود آینه در اتاق خواب

یکی دیگه از چند تا اینجاش خیلی مهمه که در اتاق خوابتون از آینه استفاده نکنین یا دست کم محل قرار گرفتن آینه رو طوری انتخاب کنین که به هنگام خوابیدن روی تختخوابتان چهره خود رو درون آینه نبینید. کارشناسان می گن که ایجاد فضایی واسه تماشای خود به هنگام خواب موجب از دست رفتن تمرکز افراد بین خوابیدن شده و بعضی وقتا ممکنه این حس رو که شخص سومی در بین خواب اونا رو تماشا می کنه تو ذهن آدمایی که در اتاق خواب استراحت می کنن، تقویت شه که همه اینا موجب از دست رفتن دقیق شدن و فوکوس کردن وآرامش افراد بین خوابیدن می شه.

دکوراسیون خونه براساس فنگ شویی

یه خونه خوب چه ویژگیایی داره؟

بازنشر جام جم آنلاین

فاضلی

Next Post

راهنمای انتخاب لباس هایی با رنگ قرمز

از نظر روانشناسی رنگ سرخ بسیار روح افزا و جون بخشه. این رنگ از نظر داشتن خصوصیات خود باعث می شه که چاکراها به حرکت و تلاش مجبور شن. قرمز با انتقال انرژی شدید خود باعث می شه که تحریکات و احساسات فیزیکی بیدار شده و همین بیداری اونا رو […]