راز مدیریت زمان برای موفقیت

مدیریت زمان

یه دکترای مدیریت برنامه ریزی گفت: کاهش کارای غیرضروری موجب می شه که آدما به جای کمبود وقت، فرصت کافی واسه انجام کارا داشته باشن، این کار با واگذاری مسئولیت به دور و بری ها و تقسیم کار و به کار گیری فناوری نوین کمک می کنه تا افراد زمان رو خوب مدیریت کنن.

دکتر رضا ظاهر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اراده کردن مهمترین عامل در مدیریت زمونه گفت: با اراده کردن درست و به موقع میشه واسه هر روز برنامه ریزی خاصی در نظر گرفت.

ایشون در ادامه اعلام کرد: زمان ارزشمندترین منبعیه که موجب جست و خیز و حرکت در آدم ها و پیشرفت هر جامعه می شه تا در راهی که میخوان حرکت کنن، با شناخت کافی از اهداف و استفاده و برنامه ریزی درست از زمان میشه افکاری نو درست کرد.

این دکترای مدیریت برنامه ریزی با تاکید بر اینکه داشتن زندگی با کیفیت، لازمه مدیریت درست در زندگیه اعلام کرد: عمر متوسط افراد هفتاد ساله، از این مدت، افراد ۲۵ سال در خواب، ۶ سال در استراحت، ۵ سال در رفت و اومد، ۴ سال صرف آماده کردن و جفت و جور غذا، ۶ سال صرف تفریح، ۸ سال رو به مطالعه، تحصیل و یادگیری گذرونده و در سال های باقی مونده آدمایی مانند انیشتن استفاده به درد بخور و واقعی از زمان رو داشتن.

دکتر ظاهر گفت: کاهش کارای غیرضروری موجب می شه که آدما به جای کمبود وقت، فرصت کافی واسه انجام کارا داشته باشن، این کار با واگذاری مسئولیت به دور و بری ها و تقسیم کار و به کار گیری فناوری نوین کمک می کنه تا مدیریت زمان رو خوب در دست گیرند.

ایشون با بیان اینکه مدیریت زمان در واقع مدیریت خودمون و تسلط بر اموره گفت: بیشتر آدما به دلیل نبود شناخت و نبود آموزش درست و شناسایی منابع نمی تونن در تنظیم وقت و زمان موفق باشن.

خونواده بستر مهم شناسایی ارزش زمان

دکتر ظاهر گفت: در کشورای پیشرفته، مدیریت زمان از مدرسه شروع می شه ولی به دلیل وجود رقابت های موجود، در نظام آموزشی کشور ما به تشکیل شخصیت و استعدادیابی توجهی نمی شه. خونواده باید از اول با واگذاری مسئولیت به بچه ها، کنترل مدیریت زمان رو به صورت غیرمستقیم به ایشون آموزش بدن.

ایشون با اشاره به تحقیقات گفت: براساس تحقیقات انجام شده در عصر شتاب، آدما فقط از ۲۰ تا ۳۰ درصد از توانایی های وجودی خود بهره مند می شن، در حالی که با استفاده درست از اوقات زندگی میشه بهتر و موفق تر انجام داد تا سال های آینده واسه کارایی که انجام نداده ایم، افسوس نخوریم.

ایشون ساده سازی و جداسازی رو دو عامل مهم و الگوی تعاملی در استفاده بهینه از زمان دونست و گفت: آدم ها باید در روش های اجرایی و عملیاتی خود این عوامل رو اعمال کنن. باید با اراده زمان رو در چنگ گرفته و نگذارند فرصت ها از دست فرار کنه، به طور روزانه باید تمرین شه تا هر روز از اوقات خود استفاده ای بهینه داشت، با شناخت واقعی از خود، الویت های کاری رو طبقه کرده با حذف اضافات، مدیریت زمان رو در دست گرفت.

چیجوری برنامه ریزی کنیم؟

رمز و راز موفقیت آنتونی رابینز

ایسنا مدیریت

فاضلی

Next Post

راز ممنوعیت آدامس در سنگاپور!

لی کوان یو روز دوشنبه در سن ۹۱ سالگی واسه همیشه با مردم سنگاپور خداحافظی کرد. دلیل معروفیت اون تبدیل سنگاپور از یه بندرگاه کوچیک به قطب تجارت جهانیه. لی کوان یو خواسته دیگری هم داشت. حفظ پاکیزگی و رفتار خوب سنگاپوری ها واسه اون در ممنوع بودن آدامس خلاصه […]