رابطه پیاده روی و کاهش وزن

احتمالش هست که بتونین اینجوری وزن کم کنین. البته باید به مسافتی که می پیمایید، شدت پیاده روی و رژیم غذایی تون هم توجه کنین. اما اونطور که بنظر می رسد، مصرف کالری کمتر از راه مواد غذایی، نسبت به فعالیت فیزیکی، در کار کاهش وزن تاثیر بیشتری داره.

البته نمی بگیم که فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی، در روند کاهش وزن هیچ دخالتی ندارن، در واقع تاثیردارن. اگه نیم ساعت پیاده روی سریع رو به روتین روزانه تون اضافه کنین، می تونید روزی ۱۵۰ کالری بیشتر بسوزونین. (واسه سوزوندن نیم کیلو در هفته، باید روزی ۵۰۰ کالری بسوزونین.) و البته هر چی بیشتر راه برید، و هرچه سریع تر پیاده روی کنین، کالری بیشتری هم خواهید سوزوند.

واسه اینکه از تمرینتان بیشتری بهره رو ببرین، شدت تمرین باید در حد متوسط یا شدید باشه. واسه کاهش وزن، هرچه تمرینتان شدیدتر باشه، یا هرچه طولانی تر ورزش کنین، کالری بیشتری هم از بین میره. البته تعادل هم مهمه.

ورزش بیشتر از اندازه، می تونه خطر صدمه، خستگی، یا از دست دادن انگیزه رو به دنبال داشته باشه. اگه تازگیا ورزش منظم یا فعالیت های فیزیکی رو شروع کرده اید، باید با شدت سبکی شروع کرده و کم کم به سمت تمرینات شدید حرکت کنین.

وقتی که وزنتون کم شد، اهمیت ورزش بیشتر می شه، چون که نباید بذارین وزنتون دوباره زیاد شه. در واقع، تحقیقات نشون داده ان اشخاصی که در دراز مدت وزنشون رو کم کرده ان، فعالیت های ورزشی منظمی داشته ان. پس پیاده روی واسه کاهش وزن خوبه، پیاده روی کنین، اما حواستون به برنامه ی غذایی تون هم باشه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله تناسب اندام کاهش وزن

فاضلی

Next Post

رابطه‌ای می‌خواهم عاشقانه؛ عین فیلم‌ها!

اگه جزو زنائی هستین که تصور می کنن همه رابطه های عاشقانه و زن و شوهری مثل فیلما باید باشن، از شما درخواست می کنیم از هم حالا این دیدگاه رو در خود از بین ببرین. داستان عاشق و معشوقایی که همدیگه رو می بینن و واسه رسیدن به هم […]