در عنوان ایمیل مارکتینگ ، فقط کلمات هستند و بس !

در بازاریابی اینترنتی ، ایمیل مارکتینگ نقش زیادی داره ، در این مطلب به اهمیت عنوان ایمیل مارکتینگ ، یا همون Subject می پردازیم .

در بازاریابی از راه اسمای پستی ، نوشته روی پاکت (متن ، دستخط ، رنگ و …) ، نوع بسته بندی ، تصویر تمبر و … مهمه ، چون که اولین جایی که مخاطب میبینه ، بخش هاییه که به اون اشاره کردم ، اما در مورد ایمیل ، این موارد چیجوریه ؟ بسته بندی مناسب ؟ تصویر تمبر ؟ دستخط ؟ رنگ و … .

 

در نامه پستی ، پاکت نامه به تنهایی می تونه جذب مخاطب رو انجام داده و باعث شه ، مخاطب نامه رو باز کنه ، دستخط قشنگتر و متفاوت هم همینطور هستش ، و بقیه مواردی که گفتیم ، هر کدوم می تونن انگار دلیل تشویق مخاطب واسه بازکردن نامه و مطالعه اون شن . اما این داستان در ایمیل مارکتینگ ، داستانی فرق داره ، چون که در عنوان ایمیل ، هیچ کدوم از موارد نمی تونن به کمک کلمات بیان .

 

در عنوان ایمیل مارکتینگ ، فقط کلمات هستن و بس !

این موضوع ، اهمیت انتخاب عنوان مناسب واسه ایمیل رو میرسونه ، وقتی تنها ملاک آزمایش کاربر کلمات هستن ، کار سخت تر می شه ، البته وقتی بدونین که طبق آمار منتشر شده بوسیله business2community ، نزدیک به ۶۵ درصد از مردم ، دلیل بازکردن ایمیلای خود رو عنوان می دونن ، کار سخت تر می شه .

در عنوان ایمیل تا می تونین باید جلب توجه کنین ، البته نه به هر قیمتی ، اگه عنوان با متن سازگاری نداشته باشه ، فقط اسپم ارسال کردین !

واسه اینکار می تونین از روشای زیر استفاده کنین .

۱ ) انتخاب مخاطب : فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر ، شرایط فروش لپ تاپ به شکل شرایطی

این عنوان دلیل می شه ، فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر احساس کنن ، موقعیتی خاص واسه اونا هست و اگه ازش استفاده نکنن ، ضرر کردن . بنابر این باعث جلب توجه می شه .

۲ ) نوید آینده : خلاص شدن از خشکی دستان شما در سرمای زمستون

شخصی که خشکی دست ، امانش نمی ده ، این عنوان واسه اون فرشته نجاتیه که به سراغش اومده .

۳ ) ایجاد ترس : کار بیشتر از ۴ ساعت با کامپیوتر ، ۴۰ درصد نزدیکتر به مرگ و یا صندلی مناسب کامپیوتر شما ، بهتر از صندلی انتظار دکتره

این عنوان هم ، با ایجاد ترس دلیل باز کردن ایمیل می شه .

۴ ) ارائه اطلاعات کامل : با روزی یکساعت مطالعه متخصصی عالی شید .

ارائه یه جمله کامل که بعضی وقتا می تونه با آمار هم همراه باشه ، دلیل جلب توجه شده و مخاطب رو به متن میکشونه .

۵ ) سوال تعجب برانگیز : کشورای بزرگ دنیا ، با آلودگی هوا چه کردن ؟

این سوال خیلی از مخاطبینه ، وقتی که این عنوان رو واسه خبرنامه مدیریت شهری انتخاب کردیم ، اندازه باز شدن ایمیل در حدود ۱۵% زیاد شد .

منبع: وقتی واسه تغییر

فاضلی

Next Post

ده دلیل محبوبیت اینستاگرام

ش دسامبر 14 , 2019
براساس یکی از تازه ترین تحقیقات بوجود اومده در دانشگاه نیویورک، اینستاگرام، به عنوان یکی از شبکه های مهم و موثر شناخته شده و در مقایسه با شبکه های عکس محور دیگه مانند پینترست، با اختلاف خیلی از محبوبیت برخورداره. در این مقاله به ده دلیل محبوبیت اینستاگرام می پردازیم. براساس […]