خرید لایک اینستاگرام، استراتژی به سوی نابودی

اگه می خواید در اینستاگرام دیده شید، باید به دو عامل اصلی تعامل کاربران با صفحه خود، یعنی لایک و کامنت توجه خاصی داشته باشین. خیلی از افراد و حتی کسب وکارها الان به دنبال تعامل بیشتر کاربران با صفحه اینستاگرام خود هستن؛ به خاطر همین، فعالیت خود رو در این شبکه ها به شکل زیادی زیاد کرده ان. با این اوصاف، ترفند دیگری هم واسه دیده شدن در اینستاگرام هست و اون خرید لایک ایسنتاگرامه. ما در این مقاله می خوایم به شما توضیح بدیم که به چه دلیل خرید لایک اینستاگرام راه حل خوبی واسه محبوبیت نیس.

در الگوریتم قبلی اینستاگرام که ترتیب نمایش دادن عکس ها براساس زمان پُست شدن اونا بود، گرفتن لایک و دنبال کننده کار سختی بود. حالا که اینستاگرام، الگوریتم نمایش پست ها رو بر مبنای Engagement قرار داده، کار از اون زمان هم سخت تر شده. اینفلوئنسرها و کسب وکارها، شاکیان اصلی الگوریتم جدید اینستاگرام هستن.

نمایش پست در الگوریتم جدید اینستاگرام به این صورته که آدمایی در صفحه خونه شما بالاتر از بقیه نشون داده می شن که در گذشته عکس های اونا رو لایک کرده، زیر پست اونا کامنت گذاشته یا استوری اونا رو دیده اید. پس، تعجبی نداره که خیلی از شرکت ها و اینفلوئنسرها که از راه این شبکه اجتماعی کسب درآمد می کنن، از این الگوریتم جدید ناراضی باشن چون که کسب دنبال کننده و لایک اینستاگرام واسه اونا از گذشته سخت تر شده.

به چه دلیل شرکت ها و اینفلوئنسرها به دنبال دنبال کننده اینستاگرام هستن؟
حتماً می پرسید به کی اینفلوئنسر می می گن؟ ، اجازه بدین کمی توضیح بدم. فردی رو می شناسم که بسیار مسافرت می کنه، صفحه اینستاگرام اون پر از عکس های زیباست. ، دوستی دارم که کتاب می خواند و هفته ای یه کتاب رو در صفحه اینستاگرام خود معرفی می کنه یا دیگری به اتفاق دوستانش ویدئوهای خنده دار می سازند و هر کدوم روی اینستاگرام شخصی خود پُست می کنن. ب شمام حتماً خیلی از این افراد رو می شناسید که به خاطر یه ویژگی منحصر بفردشان، تعداد زیادی دنبال کننده اینستاگرام پیدا کرده ان. به این افراد اینفلوئنسرهای اینستاگرام می می گن.رای آشنایی بهتر می تونین مقاله بازاریابی موثر Influencer Marketing چیه؟ رو بخونین.

الان، اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی واسه اینفلوئنسرهاست، بیشتر اونا با به اشتراک گذاری پست های تبلیغاتی کسب درآمد می کنن. شاید تعجب کنین، اما درآمد اونا از ۳۰ هزار تومن واسه هر پست شروع می شه و به ۱۰ میلیون تومن و در مواردی خاص حتی بیشتر هم می رسد! راه رسیدن به این درآمد به نظر خیلی ساده میاد: تعداد فالوورهای خود رو بالا ببر، شرکت ها و برنده ها خودشون به سراغت میان!

با این حال، شرکت ها با باز کردن حساب مخصوص کسب و کار و تلاش واسه کسب دنبال کننده اینستاگرام بیشتر، هدف دیگری رو دنبال می کنن. تعداد زیاد دنبال کننده اینستاگرام واسه کسب و کارا، حکم تأیید اجتماعی رو داره که بواسطه اون اعتبار برند خود رو ارتقا میدن. حال با در نظر گرفتن اینکه هر تغییری در الگوریتم های اینستاگرام پروسه دیده شدن و جذب دنبال کننده رو سخت تر می کنه، عده ای با تاکتیک های خاصی قصد سرعت بخشیدن به روند رشد خود در این شبکه اجتماعی رو دارن. یکی از این تاکتیک ها، خرید لایک اینستاگرامه.

 

سرفصل محتوا

  • روش های خرید لایک اینستاگرام
  • به چه دلیل خرید لایک اینستاگرام اشتباهه؟
  • نتیجه گیری: محبوبیت خریدنی نیس!

روش های خرید لایک اینستاگرام

توجه شما رو به دو روش افزایش و خرید لایک اینستاگرام از محبوبیت بالایی بهره مند هستن، جلب می کنم:

خرید لایک اینستاگرام از سرویس هایی که لایک می فروشند!
پیدایش این روش مربوط به وقتیه که جمعیت اینستاگرام هنوز کم بود و عده ای واسه بالا بردن آمار دنبال کننده و لایک پست های خود، چندین ایمیل می ساختن و با هر کدوم از اونا، یه حساب اینستاگرام باز می کردن. بعد، حساب اصلی شون رو فالو کرده و پست هاشون رو لایک می کردن. کم کم این روش به شکل سرویس های فروش لایک و دنبال کننده اینستاگرام که با حساب های فیک، لایک و فالو می کردن رایج شد. حتماً می پرسید حساب فیک یا حساب فعال، چه فرقی داره؟ مهم اینه که تعداد لایک های پست من زیاد شه و اینستاگرام اون پست رو در اکسپلور نمایش دهد!

، این روش دو ایراد اساسی داره:

مشکل اول این روش، زیر پا گذاشتن مهم ترین اصل اینستاگرام واسه نشون دادن پست در صفحه اکسپلوره: تعامل. در بدترین حالت ممکن از هر ۱۰۰۰ نفری که پست شما رو لایک می کنن، دست کم ۱۰ نفر باید واسه شما کامنت بذارن. با این حال، حساب های فیک بدیش اینه توانایی کامنت گذاشتن ندارن!
مشکل دوم اینه که حساب های فیک قابل تشخیص هستن: عکس پروفایل ندارن، تعداد دنبال کننده خیلی کمی دارن، تعداد پست های اونا به ۱۰ عدد نمی رسد، سال هاست به روز نشده ان و کمترین فعالیت ممکن رو دارن. اکانتی که اینجور لیستی از فالوورها یا لایک کننده ها داشته باشه در خطر پاک شدن از طرف اینستاگرام قرار می گیرد.
لایک کن تا لایک شی!
روش دیگه به کار گیری ربات اینستاگرامه. در واقع، ربات هایی به خاطر چرخیدن در اینستاگرام طراحی شده ان که پایه کارشون فالوو کردن واسه فالوو شدنه. ما این جوری سرویس ها رو تحت عناوین افزایش لایک و دنبال کننده اینستاگرام، لایک خودکار اینستاگرام، خرید لایک اینستاگرام صد درصد تضمینی، دنبال کننده واقعی و ایرونی اینستاگرام و … می شناسیم. به یه نمونه از این پکیج های فروش لایک اینستاگرام در مثالی که می خوام بزنم دقت کنین:

بسته های لایک اینستاگرام
پکیج های خرید لایک اینستاگرام
این نوع ربات ها، حساب های دیگه رو لایک یا فالو می کنه و چند روز بعد از دریافت لایک دوطرفه (یا همون Follow Back) به صفحه مورد نظر برمیگرده و (به خاطر حفظ کلاس حساب سفارش دهنده!) اونایی رو که فالو کرده بود، آنفالو می کنه و کاربران حتی متوجه این آنفالو شدن هم نمی شن.

بعضی از این ربات ها پا رو بالاتر گذاشته و گزینه کامنت گذاشتن زیر پُست های کاربران اینستاگرام رو هم به امکانات خود اضافه ان. اگه حساب اینستاگرام شما خصوصی نباشه، مطمئناً چند وقت یه بار جملاتی مانند “خیلی خوبه”، “عالی”، “مطلب زیبایی بود” و … رو زیر پست های خود می ببینن.

بعضی افراد با دیدن اینجور کامنتی زیر پست خود به صفحه شخصی که کامنت گذاشته می روند، کمی در عکس های اون می بچرخن، چند تا از عکس ها رو لایک و واسه چند تا کامنت می گذارن و شاید هم اون رو فالو کنن. بعضی افراد هم ممکنه اصلاً اهمیتی به اون کامنت ندن. ، مشکل تعامل حل شد. نه، اشتباه نکنین! این قصه سر دراز داره!

واسه کسائی که در به کار گیری اینستاگرام خبره هستن، این یه روش لو رفته. کسائی هم که به طور عادی از اینستاگرام استفاده می کنن، مطمئناً بعد از یه مدت به این فالو شدن ها، لایک گرفتن ها و کامنت خوردن ها مشکوک می شن. حتی بعضی وقتا خود ربات باعث معلوم شدن هویتش می شه. مثلا در بدترین سناریوی ممکن، ربات زیر پست مربوط به مرگ پدر یکی از کاربران کامنت “خیلی عالیست” ثبت می کنه! رباته دیگه، قدرت تشخیص نداره!

با در نظر گرفتن مطالبی که در مورد این ربات ها گفتم اهداف کسائی که از این سرویس ها استفاده می کنن رو می توان به سه دسته تقسیم کرد:

اول دریافت تعداد زیادی لایک اینستاگرام
دوم نگه داشتن نسبت دنبال کننده به فالویینگ در سطح ایده آل
و سوم حفظ تعامل با کاربران دیگه
به نظر شما به کار گیری اینجور سرویسی اخلاقیه؟

 

به چه دلیل خرید لایک اینستاگرام اشتباهه؟

، در ادامه به شما توضیح میدم که به چه دلیل روش هدف دار خرید لایک اینستاگرام، در دراز مدت به ضرر کسب و کار شما هستش:

۱٫ اندازه مشارکت اینستاگرامتان شما رو لو میده!
اجازه بدید اول اندازه مشارکت (همون Engagement Rate) رو تعریف کنم. مشارکت یه پست اینستاگرام، کل لایک ها و کامنت هاییه که روی اون پُست زده می شن. هر پُست اینستاگرام یه اندازه مشارکت یا Enagement Rate داره و متوسط اندازه مشارکت یه حساب رو می توان با جمع زدن اندازه مشارکت پست ها و تقسیم کردن اون بر تعداد پست ها بدست آورد.

یه اصل کلی هست که هر چی تعداد فالوورها بیشتر شه، اندازه مشارکت کمتر می شه. این موضوع به طور کاملً طبیعیه چون با بالا رفتن تعداد دنبال کننده، مخرج کسر زیاد می شه. با این حال همه کسائی که به مخرج کسر اضافه شده ان، حتماً در صورت کسر هم فعالیت ندارن. به آمار زیر در مورد متوسط اندازه مشارکت حساب های اینستاگرام نگاهی بندازید:

تعداد دنبال کننده متوسط اندازه مشارکت
کمتر از ۱k 8%
۱k – ۱۰k 4%
۱۰k – ۱۰۰k 2.4%
۱۰۰k – ۱M 1.8%
بیشتر از ۱M 1.7%

با به کار گیری این آمار خیلی راحت می توان فهمید کی از ترفند خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده. مثلا اکانتی با ۵۰۰۰ دنبال کننده متوسط اندازه مشارکتی برابر با ۹% داره، در حال فریاد زدنه که “من لایک اینستاگرام خریده ام!”

۲٫ اینستاگرام حساب شما رو خواهد بست
اینستاگرام کاربرانش رو تشویق می کنه که به طور واقعی فعالیت داشته باشن و با دیگه کاربران همکاری کنن. اینستاگرام به هر چیزی که به صورت واقعی اتفاق نیفته یا به واسطه یه جور اتوماسیون اتفاق بیفته، نگاه مثبتی نداره. یکی از کارکنان قبلی اینستاگرام در یونان، جسیکا زولمن، گفته که اینستاگرام تیمی رو واسه شناسایی اسپم اختصاص داده و این تیم، از غیر فعال کردن حساب هایی که کوچیکترین مشخصه اسپم بودن رو داشته باشن هیچ ترسی نداره.

می پرسید اسپم چیه؟ خرید لایک اینستاگرام، خرید دنبال کننده اینستاگرام، تعامل نداشتن با دیگه کاربران، اندازه مشارکت مشکوک و … . البته این رو هم بدونین که با خرید لایک اینستاگرام، در واقع از شرایط به کار گیری خدمات اینستاگرام تجاوز کرده و خطر تعلیق حساب خود رو می پذیرید.

۳٫ از دنبال کننده فیک پول در نمی آید!
فالوورهای فیک محصول شما رو نمی خرند و واسه برند شما تبلیغ نمی کنن. خرید لایک فیک هم اثر چندانی در بزرگتر نشون دادن برند شما نداره. تست های زیادی در سطح جهان انجام شده ان و همه اونا به این نتیجه رسیده ان که خرید لایک و دنبال کننده اینستاگرام کمکی به فروش محصول در این شبکه اجتماعی نمی کنن و تنها پیامدش، از دست دادن پوله.

فقط اینکه شما چند هزار دنبال کننده دارین، دلیل نمی شه شرکت های معتبر بخوان با شما کار کنن. برنده ها این روزا باهوش تر شده ان، علاوه بر عامل دنبال کننده به اندازه مشارکت حساب شمام توجه می کنن. اونا به تموم ابزارهایی که شما در دست دارین و حتی به وسایل کاربردی تر از وسایل شما، دسترسی دارن. مطمئن باشین بدون داشتن دنبال کننده واقعی (فالووری که با محتوای شما رابطه برقرار کنه) نمی تونید اعتبار اجتماعی به دست بیارین. این روزا همه خوب فیک رو از واقعی تشخیص میدن.

پس درسی که اینجا می گیریم اینه که داشتن یه اجتماع کوچیک، متمرکز و فعال خیلی بهتر از داشتن یه دسته دنبال کننده اینستاگرام فیکه که هیچ تعاملی با ما ندارن

 

نتیجه گیری: محبوبیت خریدنی نیس!

خرید لایک اینستاگرام وسوسه کننده س، اما بدونین بیشتر ضرر می رساند تا سود. اینکه شما از سیستم های خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده اید واسه بقیه قابل تشخیصه. پس، پول خود رو تلف نکنین. خرید لایک و دنبال کننده واسه شما اعتبار اجتماعی به همراه نمی آورد، تلاش نکنین با خرید لایک اینستاگرام مخاطب خود و از همه مهمتر خودتون رو فریب بدید. نگید این روزا همه لایک و دنبال کننده اینستاگرام می خرند، پس به چه دلیل من نخرم! شاید همه رفتن و خودشون رو در چاه انداختن، شما نرید!

اگه نمی خواهید حساب شما بسته شه از شرایط به کار گیری خدمات اینستاگرام تمرد نکنین، بهتره خودتون باشین، با مخاطب رابطه برقرار کنین، فعال باشین، مشارکت کنین و مخاطب خود رو هم به مشارکت تشویق کنین، مطمئن باشین در دراز مدت به یافته های مثبت و با ثباتی می رسین.

منبع: آژانس بازاریابی نوین

فاضلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

داستان موفقیت اوبر؛ آغازگر عصر تاکسی های اینترنتی ارزان

ش دسامبر 14 , 2019
شاید تا حالا اسم اوبر رو نشنیده باشین اما حتما اسمای اسنپ، تاچ سی و … رو زیاد شنیدین جالبه که بدونین اوبر شروع کننده عصر تاکسیای اینترنتی ارزانه. انجام سفرهای درون شهری به خصوص در شهرهای شلوغ و پرجمعیت و واسه آدمایی که خودروی شخصی ندارن، معمولاً با دشواریایی مانند […]