آموزش و تجربه : مدرسه دیجیتال پویان

فناوری، علم، هنر، معماری و دکوراسیون، شبکه های اجتماعی، ابزار و ترفندهای کاربردی

منو اصلی

منو اجتماعی

بای پس و اسلیو معده – جراحی چاقی

برگزیده

زیبایی اندام درکنار سلامتی کامل، یکی از آرزوهای هر انسانی است. هرکسی دوست دارد اندام زیبا و خوش فرمی داشته باشد. با داشتن اندام متناسب، سلامتی شما نیز افزایش می یابد. زیرا بسیاری از مشکلات ازجمله، دیابت، فشار خون، چربی خون، رابطه مستقیمی با چاقی دارند. چاقی یکی از مشکلاتی است که همواره زیبایی و تناسب را درمعرض خطر قرار می دهد و مریضی های دیگری را نیز با خود به همراه دارد. یکی از اولین راهکارهایی که بسیاری از افراد به سراغ آن می روند، استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم است. اما این روش برای همه افراد نتیجه موثری ندارد. این افراد باید به سراغ کلینیک جراحی بروند. یکی از بهترین گزینه های کلینیک جراحی لاغری در تهران، کلینیک دکتر قدسی است. در این مقاله درمورد این کلینیک لاغری و روش های درمانی و انواع جراحی چاقی آشنا می شوید.

دکتر حامد قدسی بعنوان متخصص جراحی لاپاراسکوپی و جراحی های چاقی، خدمات زیادی را ارائه داده اند. ایشان در زمینه جراحی های لاپاراسکوپی پیشرفته چاقی، تیروئید و جراحی پلاستیک سینه، شکم و لیزر لیپولیز بصورت تخصصی در کلینیک جراحی درحال فعالیت هستند. کلینیک دکتر حامد قدسی بعنوان کلینیک جراحی لاغری در تهران رضایت زیادی را درمیان بیماران و مراجعین کسب نموده است.

در این کلینیک در اولین قدم برای بررسی لزوم انجام جراحی چاقی، مشاوره حضوری انجام می شود. در جلسه مشاوره، بیمار متقاضی جراحی لاغری توسط پزشک معاینه می شود. پزشک متخصص علاوه بر معاینه بیمار، آزمایش یا تست های لازم را برای بیمار تجویز می کند. یکی از تست های پیش از انجام جراحی چاقی، مشاوره و تست قلب است.

 

همچنین، در جلسه مشاوره پیش از جراحی توسط پزشک متخصص، بیمار از لحاظ روانشانسی بررسی می گردد. زیرا یکی از موارد الزامی برای انجام جراحی چاقی، مشاوره روانشناسی پیش از جراحی چاقی است. علاوه براین، لازم است پیش از انجام جراحی چاقی، با یک متخصص گوارش نیز مشاوره انجام شود.

پس از انجام موفق تمامی آزمایشات و تست ها، درصورت وجود شرایط مناسب برای بیمار، یکی از عمل های جراحی چاقی بسته به تجویز پزشک باتوجه به شرایط بیمار انجام می شود. سپس، شخص موردنظر به اتاق عمل معرفی شده و تحت عمل جراحی چاقی قرار می گیرد.

پس از انجام جراحی چاقی در کلینیک جراحی لاغری در تهران، وضعیت بیمار تا زمان بهبودی کامل توسط متخصص بررسی می شود. مشاوره برای داشتن تغذیه مناسب پس از جراحی انجام می شود.

یکی دیگر از مطالب سایت :   راهنمای کامل در مورد تاسیسات استخر ، سونا و جکوزی

مسلما افراد دارای مشکلات اضافه وزن و چاقی مفرط بهترین کاندید برای مراجعه به کلینیک لاغری هستند. این افراد معمولا از مشکلاتی همچون فشارخون، دیابت و سایر مشکلات ناشی از چاقی رنج می برند. به همین دلیل، با انجام جراحی چاقی نه تنها به تناسب اندام می رسند، بلکه بسیاری از مشکلات ناشی از آن نیز کاهش می یابد. برای جراحی در کلینیک جراحی لاغری در تهران، ابتدا باید ببینید جزو افراد کاندید برای انجام جراحی لاغری هستید یا خیر.

یکی از معیارهای مناسب برای اینکه بفهمید کاندید برای جراحی چاقی هستید یا خیر، استفاده از شاخص توده بدنی است. شاخص توده بدنی یا bmi، یکی از معیارهایی است که مشخص می کند قد فرد متناسب با وزن او هست یا خیر. همانگونه که در سایر مقالات مربوط به محاسبه bmi گفته شد، برای محاسبه این شاخص از فرمول مشخصی استفاده می شود. برای محاسبه این شاخص، باید قد و وزن خود را بدانید.

 

عدد این شاخص از تقسیم قد فرد بر توان دوم وزن فرد حاصل می شود. عدد حاصل نشان دهنده میزان توده بدنی شما در مقایسه با قد شماست. این عدد را باتوجه به نکات زیر بررسی کنید:

  • اگر مقدار این عدد بین ۱۸٫۵ تا ۲۵ است، دارای تناسب اندام هستید و نیاز به هیچ گونه جراحی چاقی ندارید.
  • اگر مقدار bmi بین ۲۵ تا ۳۰ باشد دچار اضافه وزن هستید. اما ممکن است با ورزش یا رژیم غذایی به وزن متعادل خود برسید.
  • اگر مقدار شاخص بین ۳۰ تا ۳۵ باشد دارای چاقی درجه یک و اگر مقدار آن بین ۳۵ تا ۴۰ باشد دارای چاقی درجه ۲ هستید. برخی افراد در این دسته برای انجام جراحی چاقی مراجعه می کنند.
  • اگر مقدار شاخص بالای ۴۰ باشد، فرد دارای چاقی مفرط است و این دسته بهترین کاندید برای انجام جراحی در کلینیک جراحی لاغری در تهران هستند.
  • بیمارانی که دارای مشکلات چاقی هستند و از بیماری هایی همچون فشار خون، دیابت، کبد چرب، سندروم متابولیک و غیره رنج می برند نیز کاندید مناسبی برای جراحی های چاقی هستند.